رییس کمیته تربیت بدنی مجلس:

مجلس خوش رقصی جریان‌های داخلی برای فیفا و AFC را رصد می‌کند

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورود مجلس به این پرونده به هیچ عنوان منافاتی با قوانین فیفا ندارد، گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با فشار رسانه‌ای و اعمال نفوذ در AFC پرونده ویلموتس را مختومه کنند.

به گزارش پرسون؛ احمد راستینه با اشاره به نامه تهدیدآمیز فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با ورود نهادهای غیرفوتبالی به پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی، اظهار داشت: ورود مجلس به این پرونده کاملا براساس قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران بوده و فدراسیون فوتبال باید در چارچوب قوانین ایران فعالیت داشته باشد.

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متأسفانه مفاد این قرارداد موجب ناراحتی جامعه ورزشی کشور شده و مجلس در راستای شفاف‌سازی به پرونده قرارداد ویلموتس ورود کرده است.

راستینه با تأکید بر اینکه قطعا فیفا نیز باید به قوانین داخلی کشورها احترام بگذارد، خاطرنشان کرد: ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده مذکور کاملا قانونی و براساس شکایتی است که عده‌ای از نمایندگان در رابطه با فساد احتمالی رخ داده در پرونده ویلموتس صورت داده‌اند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها مکلفند تابع قوانین کشور باشند و با هرگونه تخلف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برخورد خواهد شد.

راستینه اضافه کرد: در عین حال مجلس و دستگاه‌های نظارتی با جریانی که درصدد است با یک فشار رسانه‌ای و بین‌المللی از طریق فیفا و AFC پرونده مارک ویلموتس را به حاشیه براند تا امکان رسیدگی به فساد و تخلفات در حوزه فوتبال وجود نداشته باشد، رصد و برخورد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مسئله دفاع از حقوق مردم مهمترین مسئله برای نمایندگان مجلس یازدهم بوده و اجازه نمی‌دهیم، افرادی با خوش رقصی برای دستگاه‌های بین‌المللی، هر حرکتی در نظام جمهوری اسلامی ایران را یک حرکت صرفا سیاسی تعبیر کنند و مردم بدانند این نوع فضاسازی‌ها مسیر مبارزه با فساد را به انحراف نخواهند کشاند و امیدواریم پایان این پرونده برخورد جدی با متخلفان و مفسدان در این پرونده باشد.

194864