استاندار فارس تاکید کرد:

بانک‌ها سهم فارس را از تسهیلات کرونایی تا دو هفته آینده کسب کنند

استاندار فارس با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکید کرد: بانک‌ها و دستگاه های اجرایی باید در دو هفته آینده حداقل ۵۰ درصد از سهمیه استان فارس را کسب کنند و فارس جز رتبه‌های برتر کشور در جذب این تسهیلات قرار گیرد.

فارس _پرسون :عنایت‌الله رحیمی در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان بیان کرد: تفاهم نامه های متعددی که دستگاه‌های اجرایی مختلف با سازمان فنی و حرفه ای منعقد کرده‌اند بستری مناسب برای حرفه‌ آموزی فراهم کرده‌ که اگر به سوی عملیاتی شدن سوق یابد بخش زیادی از مشکلات اشتغال به ویژه در میان نسل جوان را برطرف خواهد کرد.

او با بیان اینکه چنین آموزش‌هایی زمینه ورود افراد به بازار کار را مهیا می‌کند ، تاکید کرد: انتظار دارم با عملیاتی شدن این تفاهم نامه‌ها و بهره گیری از تشویق ها و سخت گیری ها گام اثر بخشی در حرفه آموزی جوانان بردارند.

رحیمی اظهار کرد: به عنوان نمونه استفاده از این آموزش‌های فنی و حرفه ای برای آموزش سربازان وظیفه ، کاربرد خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین به تفاهم نامه ما بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صنعت ، معدن و تجارت اشاره و خاطرنشان کرد: رعایت اولویت در ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران با جدیت در دستور کار قرار گیرد.


رحیمی خطاب به سرپستی های بانک‌ها در استان فارس گفت : هر گونه کم کاری در رابطه با پرداخت این تسهیلات با برخورد جدی مدیریت ارشد استان مواجه خواهد شد‌.

او در پایان بر لزوم استفاده حداکثری دستگاه ها از ظرفیت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و همچنین جذب اسناد خزانه از سوی آنها تاکید کرد.


نوا نیکو _استان فارس

195120