شهردار یزد:

محدودیت های ایجاد شده در آرامستان های یزد مصوبه ستاد کروناست

شهرداریزدگفت: محدودیت تردد و برگزاری مراسم در آرامستان های یزد در پی مصوبه ستاد کرونای استان و شهرستان انجام گرفته چرا که آمار کرونا دراستان جهش داشته است.

یزد_پُرسون؛ جمال الدین عزیزی در گفتگو با خبرنگار ما از وجود ممنوعیت ورود به آرامستان یزد(خلدبرین) خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از شهروندان باوجود ممانعت های ایجادشده جهت تجمع نکردن در این مکان نیوجرسی های واقع در ورودی راه خلدبرین را تخریب کردند.

شهرداریزد افزود: این محدودیت در پی مصوبه ستاد کرونای استان و شهرستان انجام گرفته چرا که آمار کرونا دراستان جهش داشته است.

وی با بیان اینکه در مراحل انتقال و خاکسپاری فوتی های مبتلا به کرونا در آرامستان یزد رعایت فاصله گذاری و تمام پروتکل‌های بهداشتیصورت می گیرد اظهار داشت: این اموات به وسیله خودروهای حمل متوفی از سردخانه بیمارستان به ساختمان غسال خانه انتقال یافته و سپس با رعایت دقیق اصول شرعی از قبیل تغسیل، کفن پوشی، برپایی نماز میت با رعایت فاصله گذاری توسط واحد خدمات امور متوفیان سازمان آرامستان های یزد به خاک سپرده می شوند.

عزیزی رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها را در راستای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا ضروری دانست و گفت:برگزاری هرگونه مراسم ختم با عناوین سوم، هفتم، چهلم و یا سالگرد در آرامستان ممنوع است و خانواده های متوفیان به شدت از این اقدام خودداری کنند.

انتهای پیام/

حیران_استانیزد

208150