مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد:

تشکیل کمیته عالی وقف در فارس

مدیر حوزه علمیه فارس از تشکیل کمیته عالی وقف در سطح استان خبر داد و گفت: بناست که این کمیته در باب احیای موقوفات جدید و ایجاد منابع پایدار از ظرفیت‌های استان بهره بگیرد.

فارس _ پرسون؛ حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی در جلسه شورای معاونان حوزه علمیه فارس که با حضور آیت‌الله اعرافی، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک ساله مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس، اظهار کرد: برگزاری ۴۷ جلسه با مدیران استان، ۱۶۸ جلسه ارتباط با طلاب از جمله بخشی از فعالیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۸ مدرسه علمیه رسمی، حدود ۸ مدرسه غیررسمی و شش مرکز تخصصی در استان فارس وجود دارد، اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ طلبه نیز فعالیت آموزشی در سطح استان دارند و همچنین ۳۵۰ استاد مشغول تحصیل هستند و در کل استان فارس بیش از ۶ هزار روحانی دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: جمعیت استان فارس ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، حدود ۱۲۳ هزار کیلومتر مربع وسعت استان بوده و همین امر، فعالیت‌های ما را بیشتر کرده است.

استوارمیمندی عنوان کرد: بنا شده حوزه، کُنش انقلابی خود را به صورت مدبرانه انجام دهد، سال گذشته با آشوب‌های آبان مواجه شدیم و چهار مدرسه مورد هجمه قرار گرفت، تجمع طلاب در محکومیت اغتشاشات در همین رابطه برگزار شد، اجتماع روحانیون در مناسبت‌های مختلف نیز یکی دیگر از کارهایی است که انجام شده است.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208631