مصوبات جدید ستاد استانی کرونا دریزد؛

رفت و آمدهای شبانه خانوادگی در یزد ممنوع شد

استاندار یزد گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در نشست ستاد کرونا رفت و آمدهای خانوادگی شبانه ممنوع  و نیروهای انتظامی را موظف کردیم تا خودروهایی که به صورت خانوادگی و جمعی در حال تردد در سطح شهر هستند، جریمه کنند.

یزد_پُرسون؛ در نشست فوق العاده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، همه محدودیت‌های کرونایی تا یک هفته دیگر پایان نهم آبان تمدید شد.


استاندار یزد در این نشست گفت: تمامی رستوران ها، کافی شاپ‌ها و مراکز پذیرایی تا ساعت ۱۶ باز خواهند بود و پس از این ساعت به منظور جلوگیری از تجمع باید تنها بیرون بر‌های این مراکز فعال باشد.


محمدعلی طالبی افزود: در این هفته تمامی مراکز تجمعی نظیر مساجد و بقاع متبرکه تعطیل هستند و برگزاری نماز جماعت و نماز جمعه تا یک هفته تعطیل خواهد بود.


استانداریزد با اشاره به محدودیت ورود ارباب رجوع به ادارات تأکید کرد: ادارات، شهرداری ها، دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و بانک ها موظف به عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک شده و در صورتیکه این موارد را رعایت نکردند با مدیریت این مراکز برخورد جدی خواهد شد.


وی اضافه کرد: همچنین مسیر منتهی به مناطق ییلاقی تا پایان هفته آینده مسدود بوده و از تردد مردم در این مسیر جلوگیری خواهد شد.


طالبی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این ستاد تصریح کرد: جهت تامین نیروی انسانی آموزش دیده برای استقرار و کمک به بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار شد از طریق سپاه و هلال احمر همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود ضمن اینکه رفت و آمدهای خانوادگی شبانه ممنوع و نیروهای انتظامی را موظف کردیم تا خودروهایی که به صورت خانوادگی و جمعی در حال تردد در سطح شهر هستند، جریمه کنند.


عالی ترین مقام اجرایی در استان در پایان گفت: همه فرمانداران با هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری بخش خصوصی، اکسیژن بیمارستان ها در سراسر شهرستان های استان ها را تامین خواهند کرد ضمن اینکه همه ادارات و دستگاه های اجرایی ملزم به دورکاری و کاهش نیروها به یک سوم هستند و مدیرانی که تعداد بیماران کرونایی در دستگاه تحت نظر آنها غیرعادی شود با برخورد مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

208671