استاندار ایلام:

مدیران حق جابه‌جایی اعتبار را ندارند/ سرمایه‌گذاری در دستگاه‌ها توسط مدیر متبوعش رسانه‌ای شود

استاندار ایلام گفت: اعتبارات اختصاص یافته به استان، با اهداف خاص و تکمیل پروژه های نیمه تمام در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و حق جابه جایی آن را ندارند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ «قاسم سلیمانی ‌دشتکی» در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، از ابلاغ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خبر داد و گفت: یکی از سفرهای پر خیر و برکت، سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و هیئت همراه به استان بود.

وی در ادامه گفت: در این سفر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید و نیمه تمام استان اختصاص یافت و امروز خوشبختانه شاهد ابلاغ قسمت قابل توجه‌ای از این اعتبارات به استان هستیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته باید در راستای طرح‌ها و اهداف تعیین شده به مصرف برسد، تاکید کرد: هیچ دستگاهی به هیچ وجه حق جابجایی اعتبار را ندارد مگر با سقف ۱۰ درصد که قانون تعیین کرده است و آن هم با نظر سازمان برنامه و بودجه و با اصلاح موافقت نامه بودجه و اگر مدیری خودسرانه و خارج از این روال کار کرد باید به دیوان محاسبات معرفی گردد.

وی با اشاره به اینکه وقتی در راستای اجرای طرح و پروژه‌ای به مردم قولی می‌دهیم بایست در راستای انجام آن حرکت کنیم و مردم نیز شاهد اجرای آن باشند، خاطر نشان کرد: به مدیران توصیه می‌کنم خدمات انجام گرفته را با حضور محدود رسانه‌ها البته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آن هم در حد سه الی چهار خبرنگار در قالب تور رسانه‌ای به مردم معرفی کنند.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری ظرف دو، سه سال اخیر در استان گفت: در این بازه زمانی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در جریان کم و کیف این میزان سرمایه‌گذاری نیستند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت ابهام زدایی رسانه ها میزان سرمایه گذاری انجام شده در دستگاه‌ متبوع خویش را بصورت شفاف اعلام کنند.

منبع: ایسنا

210331