استاندار کرمانشاه:

پتروپالایش آناهیتا وارد فاز اجرایی شد

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه‌ آناهیتا 14 سال راکد باقی مانده بود اما اکنون رسما وارد فاز اجرایی می‌گردد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، "هوشنگ بازوند" استاندار کرمانشاه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برای فراهم زیرساخت‌های پروژه بزرگ پتروپالایش آناهیتا گفت: سهام پروژه پتروپالایش آناهیتا پس از دو سال دوندگی تعیین تکلیف شد.

بازوند با عنوان اینکه اکنون ۶۷ درصد سهام در اختیار قرارگاه خاتم و شرکت‌های زیرمجموعه است، افزود: مابقی سهام هنوز در اختیار وزارت نفت قرار دارد و همچنین ترکیب مدیریت جدید پروژه نیز مشخص شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه مانند تهیه زمین مورد نیاز، برق، آب، گاز و ... با دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

بازوند در ادامه عنوان کرد: آب مصرفی پروژه نیز بر اساس یک تفاهم نامه با آب و فاضلاب، از طریق انتقال آب تصفیه خانه کرمانشاه و با هزینه شرکت مربوطه تامین می‌شود‌.

مقام ارشد استان با اعلام اینکه اکنون عملیات اجرایی پروژه پتروپالایش آناهیتا آغاز شده است، خاطر نشان کرد: این پروژه در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم به زودی در سال جاری با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: پروژه‌ آناهیتا 14 سال راکد باقی مانده بود اما اکنون رسما وارد فاز اجرایی می‌گردد.

طرح احداث پالایشگاه آناهیتا دی ماه سال ۱۳۸۵ در نخستین سفر استانی هیات دولت نهم به کرمانشاه تصویب شد و امروز بعد از 14 سال عملیات اجرایی آن در مساحت ۵۷۱ هکتاری در کیلومتر ۱۵ بزرگراه کرمانشاه – همدان مجدداً آغاز می شود.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

220766