خط و نشان استاندار جدید کرمان برای محتکران و گرانفروشان

استاندار کرمان گفت: در بازار و گرانی‌ها مقتدرانه با تمام با کسانی که در شرایط سخت با احتکار، معیشت مردم را با مضیقه مواجه می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان صبح امروز 27 آبان ماه در دیدار فرمانده انتظامی استان کرمان و شورای معاونان فرماندهی انتظامی با اشاره به اینکه لباس نیروی انتظامی نماد و آهنگ آرامش در جامعه و پیام ناامنی برای بر هم‌زنندگان نظم و امنیت و قانون‌شکنان است افزود: حضور نیروی انتظامی با رویکرد دانش‌محور و کسب تجارب موفق دنیا به مسائل، امیدبخش است و کیفیت‌بخشی را در فعالیت‌های آنها شاهد خواهیم بود.

استاندار کرمان ادامه داد: کرمان استانی مرزی نیست، اما به نوعی از استان‌ها مرزی مهمتر است، ذره‌ای کوتاهی در اقدامات، تبعات ناامنی آن را شامل کشور می‌کند.

زینی‌وند به پیچیدگی و اثرگذاری مسائل مرتبط با قاچاق انسان و مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: کرمان استانی با فاصله کم در دیواره امنیتی در کشور است و کوتاهی در این مرز مانند قاچاق مواد مخدر تبعاتی برای بشریت دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اداره بهتر استان نیاز به بسیج همه امکانات استان و هم افزایی همه فرآیندها، تشکل‌ها، مردم و نهادها داریم و با اعمال ذره‌ای سلایق شخصی در این همگرایی، ظلم کرده‌ایم.

سردار "عبدالرضا ناظری" فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این دیدار با تبریک انتصاب دکتر زینی‌وند عنوان کرد: به دست گرفتن سکان اجرایی استان در شرایط حساس کنونی با توجه به دیدگاه و تجارب ارزشمند و برنامه‌های ایشان در سیستان و بلوچستان، مطمئنا به ارتقای نظم و امنیت در استان کمک می‌کند و توسعه زیرساخت‌های امنیت را که زیربنای توسعه فرهنگی، اقتصاد و دیگر ابعاد است را خواهیم داشت.

ناظری‌ در ادامه گزارشی از وضعیت و شرایط انتظامی و امنیتی استان ارائه کرد و راه‌اندازی پایگاه های لازم در کویر جهت پایش و تامین امنیت منطقه را موثر دانست و افزود: در هفت ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با همراهی مسولان و سازمان‌های سهیم در امر تامین امنیت، سرقت‌های مسلحانه در استان ۲۴ درصد کاهش یافته و در دیگر موارد سرقت نیز کاهش وقوع جرم را در استان شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین به رتبه اول استان کرمان در کشفیات مواد مخدر در سطح کشور با ۵۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون در سطح استان طرح‌های متعدد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان اجرا می شود که در همین راستا کرمان جزو ۶ استان دارای بیشترین میزان کاهش تصادفات جاده‌ای قرار گرفته است.

وی در پایان از ورود نیروی انتظامی به حوزه مقابله با احتکار در بازار و همراهی با ستاد کرونا استان برای اجرای محدودیت‌ها خبر داد.

منبع: ایسنا

220847