معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

اجرای طرح مبارزه با کرونا نیازمند همکاری مردم است

اگر مشاغل و ادارات حتی صد در صد تعطیل باشند ولی مردم مسافرت‌ها و دورهمی‌های خود را تعطیل نکنند، از تأثیرات طرح مبارزه با کرونا و محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با سایت خبری پرسون، درخصوص اجرای طرح مبارزه با کرونا و محدودیت‌ها، عنوان کرد: طبق مصوباتی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده است در شهرهای قرمز تقریباً تعطیلی فراگیر وجود دارد، به غیر از مشاغل و اداراتی که حضورشان ضروری است و ادارات با یک سوم کارکنان حضور خواهند داشت.

حریرچی با بیان این‌که در این طرح همکاری مردم بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: اگر ادارات در همین حد قابل توجه تعطیل باشند یا حتی صد در صد تعطیل باشند ولی مردم مسافرت‌ها و دورهمی‌های خود را تعطیل نکنند، از تأثیرات این طرح کاسته خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم با همکاری همه جانبه مردم و با این تعطیلات زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش یابد و شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان تشریح کرد: در شرایط فعلی که روزانه چند صد نفر فوتی و چند هزار مبتلا و بستری داریم، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بین خوب و خوب‌تر نیست، بین خوب و بد هم نیست بلکه بین بد و بدتر است و به اثرات اجتماعی و اقتصادی که این تعطیلات دارد، واقف هستیم ولی سلامت مهم‌ترین معیاری است که باید به آن توجه کرد. ضمن اینکه اگر به این مسئله صرفاً از نظر اقتصادی نگاه کنیم، طولانی شدن این همه‌گیری و بیماری اثرات اقتصادی میان‌مدت و درازمدت بسیار بیش‌تری خواهد داشت.

220894