پرسون گزارش می دهد؛

مهم ترین رویدادهای تاثیر گذار بر بازار مالی امروز کشور

بانک مرکزی تزریق 37.5 هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ 19.5 درصد به بانک‌های متقاضی در روز چهار‌شنبه 28 آبان ماه انجام داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مطلب، مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار اقتصادی ایران و جهان که بر بازار مالی متاثر هستند را می‌خوانید. برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.

1) امروز در بورس کالا، الکیل بنزن خطی 281میلیون ریال، اوره گرانول 44-54 میلیون ریال، PVC هر تن 290-320 میلیون ریال، سبد میلگرد 100میلیون ریال، شمش فولاد 93.3 میلیون ریال، کریستال ملامین 253میلیون ریال می باشد.

2) بانک مرکزی تزریق 37.5 هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ 19.5 درصد به بانک‌های متقاضی در روز چهار‌شنبه 28 آبان ماه انجام داده است.

3) پتروشیمی تبریز از زیرمجموعه های پالایشگاه تبریز، در گزارش میان دوره ای، رشد سود با اهمیتی ساخت. در آینده این شرکت هم وارد بورس می شود.

4) شیرخام افزایش نرخ گرفت. شرکت های لبنی هم راستا با آن افزایش نرخ گرفتند.

5) سیمان پاکتی 10درصد گران شد.

6) مدیر عامل تپسی از پذیرش این شرکت در بورس خبر داد.

7) رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت:کاهش ۱۵ تا ۱۸ درصدی قیمت مسکن را در این هفته شاهد بودیم.

8) با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به شبکه بانکی، کارمزد خدمات بانکی از اول آذرماه افزایش یافت.

9) روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد که «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی، به تیم جو بایدن درباره بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام پیام ارسال کند. البته ایران، این مساله را تکذیب کرده است.

10) روزنامه کیهان می گوید اگر با آمریکا مذاکره کنیم، چین و هند و روسیه ناراحت می شوند.

11) وزیر انرژی امارات گفت: ما به عنوان عضوی قابل اعتماد و باسابقه در اوپک، همیشه در همه تصمیمات و استراتژی های حمایت از اوپک شفاف عمل کرده ایم. این اظهارات جهت رد کردن شایعه خروج امارات از اوپک مطرح شده است.

12) پتکیم ترکیه نرخ پلی اتیلن سبک خود را 30 دلار به ازای هرتن افزایش داد.

13) پلی اتیلن سبک و PVC هلدینگ خلیج فارس با نرخ های 1000 و 1220 دلار در هر تن به صورت FCA در بازار ترکیه معامله شد.

14) صندوق سرمایه گذاری عربستان 30 درصد سرمایه خود را از بورس ایالات‌متحده خارج کرد.

15) وزیر خارجه احتمالی بایدن گفت: پیش از آنکه از بازگشت به برجام حمایت کنم، آمریکا باید به دنبال راهی برای اعمال محدودیت بر برنامه موشکی ایران و حمایت این کشور از گروه‌های نیابتی خود در منطقه باشد.

16) شرکت پویش معادن ذوب آهن که 100 درصد آن متعلق به ذوب آهن اصفهان است، افزایش سرمایه خواهد داد تا برای ورود به بازار سرمایه آماده شود.

17) روند افزایشی قیمت قراضه وارداتی ترکیه از آمریکا بازار بیلت و میلگرد صادراتی این کشور را تحت تاثیر قرار داده ضمن اینکه قیمت در چین بسیار رشد کرده و همه این ها نهایتا قیمت ایران و CIS را بالا برده است.

18) بازار جهانی مس به شدت با کسری عرضه روبرو است که مرتبط با گسترش کرونا و بحران در شیلی و پرو و سایر کشورهای دارای معادن مس است همین مساله باعث تقویت با اهمیت قیمت کاتد مس شده است.

19) طبق گزارش UBS سوییس، در صورت باز شدن اقتصاد دنیا، طلا میتواند در محدوده 1600 تا 1700 دلار تثبیت شود.

20) ترکیه نرخ بهره را به 15درصد افزایش داد تا مانع از تضعیف بیشتر لیر شود! پیشتر هم یکبار نرخ بهره را به بالای 21درصد رساند البته آن زمان لیر در مقابل دلار، حدود 5-6 بود.

21) رکورد جدید تولید محصولات «پلی‌اتیلن ترفتالات» در پتروشیمی شهید تندگویان ثبت شد. آمار تولید شگویا صعودی است و امکان تولید بالغ بر 1 میلیون تن محصولات میانی و نهایی فراهم شده است.

22) وزیر امور خارجه ایران برای بحث و رایزنی با سرگئی لاوروف ، روز دوشنبه به مسکو سفر خواهد کرد.

23) حسن روحانی گفت: اگر این دولت خبیث آمریکا نبود، ناوگان ما کاملا نوسازی شده بود.

24) لری کودلاو مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: فکر نمی کنم رشد اقتصادی در حال کند شدن باشد. به نظر می رسد ۲۰ میلیون و یا بیشتر بسته های واکسن کروناویروس پیش از پایان دسامبر در دسترس باشد.

221146