نوسان اندک بیت کوین در مقایسه با بسیاری از سهام ها

یکی از آخرین گزارش های منبع خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که شرکت بزرگ سرمایه گذاری آمریکایی با عنوان شرکت وَن اِک(Van Eck) اخیرا در گزارش تحقیقاتی خود آورده است بیت کوین به عنوان بزرگترین رمز ارز صنعت کریپتو و دنیای ارزهای دیجیتال از بسیاری از سهم های موجود در بازارهای مختلف سهام، نوسان کمتری دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر می رسد گزارش های اخیر منتشر شده توسط این شرکت تلاشی است در جهت کاهش ترس و نگرانی سرمایه گذاران و همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که با عنوان SEC شناخته می شود در ارتباط با رمزارز بزرگ بیت کوین. این شرکت در روز جمعه گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد نوسان بیت کوین در مقایسه با تعداد قابل توجهی از سهام های فهرست شده در بازار سهام اس اند پی ۵۰۰(َS&P500) کمتر بوده است.

یکی از ناشران آلمانی محصولات قابل معامله در بورس، اخیرا در یکی از پست های وبلاگ خود آورده است که جایگاه بیت کوین به عنوان بزرگترین دارایی دیجیتال دنیا به شدت تغییر کرده است. این ناشر در ادامه آورده است:

“بیت کوین از مدت ها قبل به عنوان یک دارایی نوپا و بی ثبات در بازارهای سنتی و رایج در نظر گرفته می شد ولی اکنون شاهد آن هستیم که بیت کوین در مقایسه با سهام های شرکت های بزرگ بین المللی نوسان بیشتری ندارد و گاهی اوقات حتی نسبت به آن ها نوسان کمتری دارد.”


بیشتر بخوانید؛

رشد دوبرابری نرخ بیت کوین از هاوینگ سوم تاکنون


در بخشی از گزارش تحقیقاتی شرکت وَن اِک آمده است که ۲۹ درصد از سهام های موجود در بازار اس اند پی ۵۰۰ در بازه زمانی ابتدای امسال تاکنون بی ثباتی و ناپایداری بیشتری را تجربه کرده اند و این در حالی است که اگر این بازه زمانی را به صورت سه ماهه در نظر بگیریم؛ میزان نوسان بیت کوین در مقایسه با سهام های مذکور به صورت مشابه بوده است. یکی از دلایلی که این گزارش تحقیقاتی را ارزشمند می کند این است که قدرت و پتانسیل بیت کوین را در برابر دارایی طلا که مدت هاست به عنوان رقیب سرسخت بیت کوین شناخته می شود اثبات می کند. قابل توجه است که شرکت سرمایه گذاری وَن اِک در حال حاضر رقمی بالغ بر پنجاه میلیارد دلار را تحت اختیار و مدیریت خود دارد که بخش اعظم آن به دارایی های طلا مربوط می شود.

این شرکت علی رغم تاکید همیشگی بر سرمایه گذاری در طلا هرگز از سرمایه گذاری های خود در بیت کوین پشیمان نبوده است. این شرکت در حال حاضر یک محصول قابل معامله در بورس بر پایه بیت کوین را به سرمایه گذاران سازمانی پیشنهاد داده و از طرف دیگر چندین اپلیکیشن برای ارائه EFT یا صندوق های قابل معامله در بورس بر پایه بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیشنهاد داده است.

این شرکت علاوه بر این گزارشی را منتشر کرده و در آن تاکید کرده است که همه سرمایه گذاران باید بخشی از دارایی های خود را به بیت کوین اختصاص دهند. شواهد نشان می دهندکه این شرکت در مسیر اثبات پتانسیل ها و نقاط قوت بیت کوین با چالش ها و موانع زیادی روبرو بوده است ولی دست از تلاش برنداشته و گزارش اخیر خود را نیز همانطور که گذشت با هدف کاهش نگرانی بورس و اوراق بهادار آمریکا راجع به بیت کوین منتشر کرده است چون آن ها تمایل شدیدی به بازگرداندن اوراق بهادار بیت کوین داشته اند.

221318