استاندار اردبیل:

70 درصد قطعات کامیون سازی مشگین شهر در خود شرکت تولید می شود

استاندار اردبیل گفت: ۷۰ درصد از قطعات مورد استفاده در کامیون سازی مشگین شهر در خود شرکت ساخته خود می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از کارخانه کامیون سازی مشگین شهر گفت: در حال حاضر ۱۰ کامیون به صورت اولیه در این کارخانه ساخته شده که تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل با فعال شدن این واحد، تولید کامیون جزو ده خودروساز سنگین دنیا می‌شود و این افتخاری برای استان اردبیل است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی تحریم‌ها، سرمایه گذار این واحد بدون وابستگی و با آورده شخصی این کارخانه را در استان راه اندازی کرده است.

بهنام جو بیان کرد: در سفر رییس جمهور در سال گذشته برای اولین بار خط بدنه افتتاح و قرار شد نزدیک ۴۰ درصد از قطعات در داخل ساخته شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت تحریم‌ها و بازگشت کارشناسان خارجی به کشورشان، تولید قطعات با اتکا به کارشناسان و ظرفیت‌های داخلی انجام شد، به طوریکه در حال حاضر ۷۰ درصد قطعات این خودرو در داخل شرکت می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

اعتبارات عمرانی امسال نسبت به پارسال افزایش دو و نیم برابری داشته است

دستگیری سارقان کارخانه صنعتی گچساران


استاندار اردبیل از برپایی نمایشگاهی در تهران و اردبیل به صورت حقیقی و مجازی از سوی شرکت حدید مبتکران خبر داد و افزود: در قالب این نمایشگاه از تولید کنندگان داخلی برای مشارکت تولید قطعات دعوت می‌شود.

بهنام جو گفت: تا اول سال آینده موتور کامیون به صورت ساخت داخل انجام می‌شود.

وی از اشتغال ۲۰۰ نفر در این کارخانه خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری جذب ۳۰۰ نفر نیز به این کارخانه انجام می‌شود.

مدیر عامل شهرک حدید مبتکران نیز با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و عدم همکاری برخی کشور‌های صنعتی، این موضوع را موجب خودباوری و اتکا به دانش داخلی دانست.

اللهوردی بیان کرد: با اتکا به کارشناسان و مهندسان داخلی قطعات مورد نیاز در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ازسوی این شرکت، گفت: در این نمایشگاه از تولید کنندگان داخلی برای همکاری دعوت شده و قرارداد بازرگانی منعقد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

224197