گزارش پرسون از یلدای سیاه کارگران کردستانی؛

زمستان و روزهای سرد کارگران جدول نشین/شب یلدای این کارگران چگونه است؟

مغازه های آجیل فروشی و هنداونه فروشی پر شده است از ملتی که برای شب یلدا تدارک می بینند، به نظر شما شب یلدای کارگر جدول نشین و خانواده اش چگونه به صبح خواهد رسید ؟؟

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، زمستان و هوای سرد و برف و باران از راه رسیده و سرمای هوا استخوان سوز شده است برای قشر مرفه جامعه که با توجه تبلیغات مزخرف صدا وسیما تنها دغدغه شان کش دار بودن پیتزا،‌ خرید روغن سه کاره هایلی، عضویت در بایا و یا حرص و ‌ولع برای خریدن بیسکویت و بستنی زمستانی و پفک و هزار کوفت و زهر مار دیگر است.

زمستان جذابیت دارد، اسکی در کوههای دیزین و شمشک و یا خوردن چای طبیعت که رنگ و مزه و طعمش آنها را اسیر کرده و در حالیکه 70 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند؛ تلاششان طبیعت کردن چایشان است.

اما آیا همین کوچه بازار صدا وسیما و تبلیغات بی معنایش و مسئولان شاسی بلند سوار، فکر آن کارگر جدول نشین خیابان های شهر کرده اند که در این بارش زمستانی و سرمای هوا چگونه کنار جدول بنشینند. جدولی که برای نشستن بر آن نیز می بایست ساعت چهار صبح از خواب بیدار شده تا جدولی به آن برسد.

جدول های خیابان های شهر پر شده است از کارگرانی که با فرزندان خود بر آن می نشینند تا یک نفر پیدا شود شاید لقمه ای غذا و یا مبلغ نا چیزی پول کف دستشان بگذارد.


بیشتر بخوانید:

پیشنهاد مجلس برای افزایش ۴۰ درصدی مزد کارگران

انفجار کپسول LPG در بیجار کارگران را روانه بیمارستان کرد


اما زمستان و سرمایش همین کاسبی اندک که چه عرض کنم تکدی گری را از آنان دریغ می کند.

به نظر شما این کارگران بخت برگشته که زمستان هم طبیعتا هوای آنان را ندارد در این روزهای سرد زمستان که برای آنان ایام وحشتناکی را تدارک دیده، چگونه شکم زن و فرزندان خود را سیر کنند؟!.

آیا آن شرکت پنیر پیتزا فروشی یا چای طبیعت و رب تبرک و بیسکویت جوین و اپلیکیشن بایا از درآمدهای چند صدهزار میلیاردی خود به اندازه یک کف دست نان به فکر شکم های گرسنه کارگران جدول نشین هستند؟!.

آیا صدا وسیما با بودجه های چند صدمیلیارد تومانی، ذره ای به فکر روزهای سخت زمستان این کارگران می باشد.

آیا فلان مسئول اختلاس گری که از فرط خوردن بیت المال قبل از خودش شکم بزرگش ورود می کند، ذره ای وجدان داشته و دارد که از گوسفند های بسته بندی شده و هدیه به فلان نماینده به اندازه پانصدگرم گوشت به کارگر و فرزند گرسنه اش بدهد؟

مغازه های آجیل فروشی و هنداونه فروشی پر شده است از ملتی که برای شب یلدا تدارک می بینند، به نظر شما شب یلدای کارگر جدول نشین و خانواده اش چگونه به صبح خواهد رسید ؟

سیدوحیدحسینی ـ استان کردستان

224483