مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین عنوان کرد:

‍ بودجه شهرداری ها با مشارکت مردم و همراه شفافیت تدوین گردد!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر واقعی بسته شدن بودجه سالانه شهرداری‌ها افزود: بودجه شامل درامدها و هزینه ها باید به صورت روشن، واضح و برخوردار از شفافیت لازم باشد !

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر و شهردار محمودآباد نمونه با تاکید بر واقعی بسته شدن بودجه سالانه شهرداری‌ها، گفت: چنانچه نظام بودجه‌ای شهرداری بر اساس واقعیات موجود بسته شود، برنامه‌های از پیش تدوین شده شورای اسلامی نیز به راحتی می‌تواند قابلیت تحقق داشته باشد، در غیر این صورت شرایط موجود بر بودجه‌های سالانه حاکم شده و همیشه شاهد محقق نشدن ارقام تعریف شده خواهیم بود.

وی در ادامه از تدوین و تنظیم بودجه حبابی برخی از شهرداری ها انتقاد کرد و افزود: با استفاده از بستر قوانین در بودجه سال آینده از تهیه بودجه حبابی و غیر واقعی جلوگیری خواهد شد .
ِ
وی ادامه داد : در شرایط فعلی اگر بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ها مردم محور و توجه به مشارکت شهروندان تهیه و تنظیم شود، بودجه واقعی و کمتر متکی به کمک های دولتی در شرایط فعلی خواهد بود که تحقق آن نیز تقریبا قطعی می شود.

صالحی در پایان بر شفافیت بودجه شهرداری ها تاکید کرد و افزود: بودجه، شامل درامدها و هزینه باید به صورت روشن، واضح و از شفافیت لازم برخوردار باشد، لذا لازم است شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها در تنظیم و تهیه و تصویب بودجه با استفاده از تجربه متخصصین در این حوزه از درآمدها و هزینه های دارای ابهام و غیر روشن که باعث ایجاد بستر فساد و سو استفاده و رانت شود جلوگیری و خودداری گردد.

225813