متکی:

رییسی اقبال خوبی در شورای وحدت خواهد داشت

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: هدف ما رسیدن به نامزد واحد است اگر رییسی ورود به انتخابات کند تصور شخصی این است که در شورای وحدت اقبال خوبی خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون،منوچهر متکی روز یکشنبه در نشست خبری شورای وحدت نیروهای انقلاب در ساختمان جامعه روحانیت مبارز کشور، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: دستاوردهای انقلاب در چهل و دو سال گذشته افتخار آفرین است. ورود به عرصه‌های فناوری و قرار گرفتن در صدر رشته‌های علمی و حمایت از مقاومت و حفظ مواضع اسلامی امام راحل در منطقه بخشی از دستاوردهای انقلاب است و برای رفع مشکلات باید این مسیر را ادامه دهیم.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب با بیان اینکه جامعتین در ۴۲ سال گذشته نقش کارساز و وحدت آفرین و همراه با مردم داشته است، افزود: در سالیان اخیر جامعه روحانیت مبارز تلاش کرد احزاب و تشکل‌های سیاسی را برای همگرایی دعوت کند و با مذاکرات صورت گرفته با تشکل‌ها حرکت جدیدی را شروع کرد تا اینکه شورای وحدت با حضور همه اقشار شکل گرفت و ساماندهی شد و در جلسه ای که بیش از ۴۰ حزب اصولگرا حضور داشتند درباره وحدت عملی مذاکره کردیم.

متکی ادامه داد: جامعه روحانیت ۳ نفر را به عنوان نماینده خود معرفی کرد و زنان به عنوان نیمی از جامعه و همچنین استادان و دانشجویان به مشارکت دعوت شدند و کسانی که با این نگاه همفکری داشتند، همراهی کردند.

وی با اشاره به نگرش بلندمدت شورای وحدت و ساماندهی تشکل‌های همفکر از سوی جامعه روحانیت گفت: در بحث رابطه و تعامل با آمریکا نیازمند رویکرد مشخصی هستیم. در این باره دولت‌ها رویکرد متفاوتی داشته‌اند. در محیط‌های آکادمیک نظرات متفاوت است ولی کارگزاران باید نظر واحد داشته باشند.

این فعال اصولگرا افزود: شورای وحدت به دنبال این ایده آرمانی است و هیات اجرایی شورا در یک پروسه مبنی بر مشارکت حزبی شکل گرفته از اقشار اجتماعی تعریف شده یک نفر در این هیت اجرایی باشد و ساختار ثابت شورای وحدت است و وظیفه کلان و دراز مدت و وظیفه مقطعی مانند ریاست جمهوری بر اساس این ساختار سه کار گروه داریم ما ۱۵ کمیته تعریف کردیم که تمام اقشار را در بر می‌گیرد و مجموعه ۲۱نفری دعوت شدند و این کمیته ۲۱ رییس را از بین خود انتخاب کردند که دو وظیفه بر عهده دارد وظیفه تولید محتوا و ساختاری و در ۲۲منطقه شهرداری وظیفه خود را انجام می‌دهند و می‌توانند جمعیتی تا ۳۰نفر داشته باشد

نگاه افراطی و تفریطی امروزی به زن، جاهلیت مدرن است

همچنین پس از متکی، «نیره قوی» دیگر سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب به بیان دیدگاهای خود پرداخت.

قوی اضافه کرد: امروز در جهان نگاه افراط و تفریط نسبت به زن وجود دارد و تعبیر به جاهلیت مدرن است اما اسلام بدون افراط و تفریط بدون جنس به زن نگاه می‌کند.

عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب افزود: جایگاه زن در این گفتمان در عرصه‌های مختلف موجب می‌شود زنان پیشرو باشند و امروز که تغییرات اساسی در حوزه‌های مختلف انقلاب رخ داده است زنان می توانند نقش افرینی مهمی در جامعه داشته باشند. در گام دوم انقلاب اسلامی، حفظ ارزش‌های انقلاب سخت‌تر از پاسداری از انقلاب است و بانوان می‌توانند نقش موثر و پررنگی داشته باشند.

ادامه دارد...

231686