گزارشی از وضعیت کرونا در ایلام؛

عادی انگاری بیماری کرونا مساوی با فاجعه

امروز 47 نفر دیگر از هم استانی های ما به بیماری کرونا مبتلا شدند و این عادی انگاری بیماری توسط برخی شهروندان، می تواند باعث ضربه ای سهمگین به مردم استان بشود؛ در این راستا دستگاه های نظارتی می بایست فعالیت خود را افزایش داده و با دقت بیشتری بر رعالیت پروتکل های بهداشتی نظارت کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، اگر در سطح شهرستان های استان ایلام قدم بزنید و یا در کنار خیابان توقف کنید و مردم را رصد کنید، متوجه خواهید شد که رعایت موارد بهداشتی بیماری ویروسی کرونا نسبت به قبل به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

از زمانی که نام واکسن بر سر زبان ها افتاد و در گوشه و کنار جهان و نیز کشور خودمان تزریق شد، انگار برای برخی از شهروندان نیز همان لحظه واکسن زده شد، چون اعتقاد دارند دیگر بیماری تمام شده است و زندگی به حالت قبل از کرونا برگشته است.

اگر یک بررسی از آمار فوتی ها و مبتلایان کشورهای سازنده واکسن از جمله روسیه، انگلستان و آمریکا داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که واکسن کرونا حداقل تا الان، تاثیر بسزایی نداشته است و این کشورها در صدر جدول مبتلایان قاره های خود می باشند.

همین چند روز پیش بود که ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان ایلام اعلام کرد که وضعیت چهار شهر استان از رنگ آبی به رنگ زرد درآمده است؛ این می تواند یک هشدار جدی برای استان ایلام باشد و باید هر چه زودتر این شیب ملایم صعودی کنترل شود.

هر چند به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، این استان کمترین آمار مرگ و میر بیماری منحوس کرونا را داشته است، اما نباید به این آمار دل خوش بود؛ زیرا که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت می تواند به ضرر مردم استان تغییر کند.

قطعا باید همه مسئولان پای کار بیایند و با یک تلاش مضاعف از ایجاد یک فاجعه جلوگیری کنند. در این راستا همانطور که مسئولان استانی نیز در روز های گذشته درخواست داشتند باید صدا و سیمای مرکز استان، با تولید محتوا در این زمینه، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق کند.

همین امروز 47 نفر دیگر از هم استانی های ما به بیماری کرونا مبتلا شدند و این عادی انگاری بیماری توسط برخی شهروندان، می تواند باعث ضربه ای سهمگین به مردم استان بشود. در این راستا دستگاه های نظارتی می بایست فعالیت خود را افزایش داده و با دقت بیشتری بر رعالیت پروتکل های بهداشتی نظارت کند.

امیرحسین نوروزی_استان ایلام

233181

مطالب مرتبط