از مهرماه امسال تا کنون صورت گرفت؛

صید بیش از هزارو دویست تُن انواع ماهی استخوانی در گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تاکنون هزار و ۲۰۲ تُن انواع ماهی استخوانی صید کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به اینکه ارزش این میزان صید یک میلیارد و 65 میلیون تومان است گفت: صید ماهیان استخوانی از 20 مهر آغاز شده و صیادان گیلانی تاکنون 6 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال صید کرده اند.

اکبر ایلدرم با اشاره به اینکه 51 درصد این صید را ماهی کفال تشکیل می دهد، افزود: بیشترین ماهی صید شده به ترتیب کفال با 617 تُن معادل 51 درصد، ماهی سفید 536 تُن معادل 45 درصد، ماهی کپور 11تُن معادل یک درصد و 38 تُن سایر گونه ها را شامل می شود.

وی با اشاره به این که گیلان 49 تعاونی صید پره دارد تصریح کرد: 4 هزار صیاد گیلانی این مقدار ماهی را در 15هزار پره کشی صید کرده اند و سرانه صید هر تعاونی 24 تُن است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل صید 42 روز به دلیل کولاک بودن صید صیادان به دریا نرفته‌اند، تصریح کرد: تاکنون که 155 روز از فصل صید می‌گذرد تعاونی‌های صیادی گیلان فقط 113روز فعال بودند.

منبع: ایلنا

257933