مدیرکل اداره محیط زیست استان ایلام:

منشا 95درصد آلایندگی ها دراستان، خارج از کشور می باشد

غلامرضا ابدالی گفت: : با توجه به بسترهای مستعد ایجاد آلودگی در استان ایلام، متاسفانه نزدیک به95 درصد آلایندگی ها و گرد غبار به وجود آمده در سطح استان، منشا و مرجع خارجی دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، غلامرضا ابدالی؛ مدیرکل اداره محیط زیست استان ایلام صبح امروز در نشست کارگروه استانی مقابله با گرد و غبار که با حضور مسئولان استان به صورت آنلاین برگزار شد، ابراز داشت: در سال جاری 11 روز هوای غرد و غبار در استان پدید آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاثر بارش های دوسال اخیر را به خوبی می توان دید یزار که با توجه به این بارش ها در دوسال گذشته، مقدار قابل توجهی گرد و غبار و آلایندگی در استان ایلام کاهش داشته است.

مدیرکل اداره محیط زیست استان ایلام با اشاره به بهبود کیفیت هوای استان نسبت به سال های گذشته اظهار داشت: در سال جاری پاک ترین هوای استان شهرستان ایلام داشت و همچنین آلوده ترین هوای استان را شهرستان مهران به نام خود به ثبت رساند.

ابدالی در بخش دیگری از این وبینار افزود: تا امروز چندین معاهده و توافنامه با کشورهای مختلف در همسایگی کشور ما، امضا شده است، اما با عدم اجرا به دلیل اولویت نبودن مسئله محیط زیست در این کشورها، تا الان به اجرا درنیامده است.

مدیرکل اداره محیط زیست استان ایلام در پایان عنوان کرد: با توجه به بسترهای مستعد ایجاد آلودگی در استان ایلام، متاسفانه نزدیک به95 درصد آلایندگی ها و گرد غبار به وجود آمده در سطح استان، منشا و مرجع خارجی دارد.

نوروزی_استان ایلام

257936