پیداشدن موجودی بیگانه در سواحل اسکاتلند

پیداشدن یک موجود بیگانه نما در سواحل اسکاتلند که می تواند تهدیدی برای زیست دریایی باشد، خبرساز شده است.

تصویر پیداشدن موجودی بیگانه در سواحل اسکاتلند

به گزارش سایت خبری پرسون، هجوم گسترده یک موجود بیگانه نما به سواحل اسکاتلند خبرساز شده است. این موجود که Didemnum vexillum خوانده می‌شود پیشتر نیز در سال ۲۰۱۲ در سواحل لارگز اسکاتند دیده شده بود. این موجود دریایی که منشاء آن از ژاپن بوده در آن سال نخستین بار بود که در اسکاتلند رویت می‌شد.

بنا به گفته «دیوید نایرن»، این موجود دریایی می‌تواند خسارات زیادی به زیست دریایی اسکاتلند وارد کند. بنا به گفته آقای نایرن هزینه پاکسازی این موجود از این منطقه میلیون‌ها دلار خواهد بود.

کارشناسان دریایی هشدار می‌دهند این گونه‌های اسفنجی می‌توانند ذخایر صدفی بومی را تخریب کنند. این گونه قبلا در کانادا، نیوزلند و ایرلند مشکلات عمده اقتصادی و زیست محیطی ایجاد کرده بود. بنا به گفته کارشناسان این موجود احتملا خود را به بدنه قایق‌ها چسبانده و به سواحل اسکاتلند رسیده است.

نایرن در این باره به رسانه‌های محلی گفت: «ما دو کشتی مخصوص جمع آوری داریم که باید هر چه زودتر این موجود را از سواحل جمع آوری کنیم. باید طی چند سال آینده یک برنامه ریشه کنی بزرگ انجام شود که نیازمند تیم‌های غواصی است. اگر این کار عقب بیفتد اینجا مملو از این موجود خواهد شد و دیگر نمی‌توان آن را از بین برد. این گونه، گونه‌ای مهاجم با رشد و نمو زیاد است.»

278187