میزان بارش در کهگیلویه و بویر احمد طی سال آبی جاری

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین بارش سال زراعی جاری این استان به ۵۱۰.۸ میلیمتر رسید.
تصویر میزان بارش در کهگیلویه و بویر احمد طی سال آبی جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، «ولی بهره مند » در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان بارش سال زراعی جاری در یاسوج به ۵۴۷.۳ میلیمتر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در سی سخت ۵۷۰، دوگنبدان ۴۸۷.۷، دهدشت ۴۳۳.۹، لیکک ۴۳۴.۱ و امام زاده جعفر ۵۹۱.۵ میانگین بارش‌های سال زراعی است.

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین میانگین بارش سال زراعی گذشته استان ۵۷۵.۵ میلیمتر است.

بهره مند تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته در یاسوج ۷۸۰.۹ میلی متر، سی سخت ۶۸۵میلی متر، دوگنبدان ۳۶۲.۴ میلی متر، دهدشت ۵۳۸.۳ میلی متر، لیکک ۳۷۱.۹ میلی متر و ایستگاه امامزاده چعفر ۴۱۳ میلی متر بارندگی داشته ایم.

وی ادامه داد: تفاوت سال زراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تا امروز منفی ۱۶.۷ میلیمتر است.

بهره مند عنوان کرد: در یاسوج میانگین بارش سال زراعی بلند مدت، ۸۰۲.۳ میلیمتر است.

وی با هشدار زرد در خصوص وضعیت هوای استان ادامه داد: تحلیل و بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه در پاره ای از مناطق استان بویژه نوار شرقی، جنوبی و ارتفاعات شاهد رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت. احتمال برخورد صاعقه و آسیب به سازه های موقت وجود دارد.

بهر مند بیان کرد: توصیه می شود که از هر گونه صعود و فعلیت کوهنوردی خودداری شود و از قرار گرفتن دام ها و احشام در مناطق مرتفع و دره ها پرهیز شود.

منبع:ایسنا

286187