مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین ایران و جمهوری آذربایجان در راستای بهره‌برداری آب و انرژی از رودخانه ارس

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین ایران و جمهوری آذربایجان در راستای بهره‌برداری آب و انرژی از رودخانه ارس خبر داد.
تصویر انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین ایران و جمهوری آذربایجان در راستای بهره‌برداری آب و انرژی از رودخانه ارس

به گزارش پرسون از آذربایجان‌غربی، قاسم تقی‌زاده خامسی در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان اظهار داشت: مساحت حوضه آبریزی رود ارس ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است که بخشی از کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، دامنه سبلان و آرارات را نیز در بر می‌گیرد.

وی در حاشیه پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان افزود: تفاهم نامه‌ای در راستای افزایش تعاملات مابین ایران برای بهره‌برداری از آب و انرژی منعقد می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه رود خانه ارس یک مرز بین‌المللی ما بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان است تصریح کرد: که در همین راستا تعاملات سازنده بین کشورهای مذکور انجام شده است.

خامسی با بیان اینکه در حوزه روابط بین‌المللی اقتصادی هر 2 کشور می توان به احداث چهار سد در رودخانه ارس اشاره کرد، افزود: مرز بین المللی به موافقت نامه ۱۹۵۷ میلادی در تهران و استفاده مشترک از آب رودخانه ارس بر می‌گردد و لازم به ذکر است سد مخزنی ارس در ناحیه نخجوان قرار دارد.

وی گفت: طی 50 سال اخیر کشورهای هر دو طرف تعاملات سازنده در بهره‌برداری از این سازه ها داشته اند، به ویژه در بحث استفاده از ظرفیت‌های آب ما بین دو طرف بسیار رضایت بخش است.

این مقام مسوول اعلام کرد: در حاشیه پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان، تفاهم نامه‌ای در راستای افزایش تعاملات مابین ایران جهت بهره‌برداری از آب و انرژی منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/

302094