رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کرمانشاه:

اخذ رای شورای شهر کرمانشاه در ۴۵۸ شعبه در حال انجام است

از ۲۵ فرایند رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۳ فرایند آن به صورت الکترونیکی و ۲ فرایند شامل احراز هویت رأی دهندگان و شمارش آرا به صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شود.
تصویر اخذ رای شورای شهر کرمانشاه در ۴۵۸ شعبه در حال انجام است

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، محمد ایمانی رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد انتخابات کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فرایند اخذ رأی در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی تنها در شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک و در سایر شهرستان‌های این استان به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرایند انتخابات ریاست جمهوری، افزود: از ۲۵ فرایند رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۳ فرایند آن به صورت الکترونیکی و ۲ فرایند شامل احراز هویت رأی دهندگان و شمارش آرا به صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اولین تجربه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیک در شهرهای جوانرود، کنگاور و اسلام آبادغرب در انتخابات سال ۱۳۹۶، بیان کرد: در این انتخابات نتایج به فاصله یک ساعت بعد از اتمام رأی گیری مشخص شد.

ایمانی گفت: از تعداد یک هزار و ۴۹۲ شعبه اخذ رأی مستقر در سطح این استان، تنها در ۴۵۸ شعبه مستقر در شهر کرمانشاه فرایند اخذ رأی برای انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام شعب اخذ رأی در کرمانشاه به سامانه متصل هستند، ادامه داد: در اوایل صبح اختلال‌های جزئی در شبکه وجود دارد که خوشبختانه در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شد و تا این لحظه مشکلی گزارش نشده است.

وی به مزایای برگزار شدن انتخابات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شفافیت، سرعت شمارش آرا و صحت اطلاعات از جمله مزایای برگزاری به روش الکترونیکی انتخابات است.

ایمانی با بیان اینکه انتخابات این دوره تنها در شهر کرمانشاه به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، دلیل آن را محدودیت منابع و تجهیزات عنوان و تصریح کرد: نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه بلافاصله پس از اتمام زمان انتخابات مشخص می‌شود اما به دلیل طی شدن فرایند اعلام نتایج و ملاحظات قانونی ممکن است تا صبح روز بعد زمان ببرد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل اهمیت شمارش و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی اولویت دارد.

منبع : مهر

306484