فرماندار خبر داد؛

تزریق 155 هزار دُز واکسن تاکنون/ روند مثبت انجام واکسیناسیون کارمندان بانک در رشت

فرماندار رشت ضمن ابراز خرسندی از روند مثبت انجام واکسیناسیون کارمندان بانک در شهرستان گفت: روزانه 5 تا شش هزار دُز واکسن مراکز واکسیناسیون تزریق می‌شود و تاکنون 155 هزار دُز به گروه‌های هدف در شهرستان رشت تزریق شده است.
تصویر تزریق 155 هزار دُز واکسن تاکنون/ روند مثبت انجام واکسیناسیون کارمندان بانک در رشت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان رشت ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌‌های همه دستگاه‌ها و همراهی سپاه پاسداران در توسعه و افزایش خدمات درمانی در موج جدید شیوع کرونا در شهرستان گفت: با خطری روبرو هستیم که جامعه را تهدید می‌کند اما هنوز نتوانستیم مردم را قانع کنیم که چقدر شرایط خطرناک است و متأسفانه در کل کشور و بخصوص در استان گیلان شاهد عادی انگاری‌ها و تفکر غلطی هستیم که می‌پندارد بیماری کرونا تنها برای دیگران است.

وی افزود: این اخلاقی نیست، که با بی‌توجهی و بی‌مبالاتی و طولانی‌کردن پروسه قطع زنجیره انتقال ویروس، هزینه‌هایی را بر دستگاه‌های دولتی تحمیل کنیم در حالی‌که هزینه پوشیدن یک ماسک و یا استفاده از ضدعفونی کننده به مراتب پایین‌تر از هزینه‌های جبران ناپذیر آسیب‌های جسمی است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان رشت با اشاره به خستگی و فرسایش کادر درمان و کمبود پرستار در مراکز درمانی شهرستان گفت: به منظور به کارگیری پرستاران بازنشسته و کسب مجوزهای قانونی این کار با استانداری هماهنگی‌هایی صورت گرفته و در تلاش هستیم در صورت موافقت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بتوانیم از این ظرفیت برای ارائه خدمات درمانی به بیماران استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دو راه برای برون رفت از این شرایط وجود دارد و آن رعایت پروتکل‌ها و سرعت بخشیدن به روند انجام واکسیناسیون است، گفت: در حال‌حاضر 15 مرکز در رشت عهده دار انجام واکسیناسیون هستند که روزانه 5 تا شش هزار دُز واکسن در این مراکز تزریق می‌شود و در صورتی که تعداد سهمیه واکسن بیشتری به استان و شهرستان رشت تعلق گیرد تعداد مراکز انجام واکسیناسیون را به 50 تا 60 مرکز افزایش خواهیم داد.

فرماندار رشت با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری بالای 18 سال در رشت و نیاز 1200 دُز واکسن جهت واکسیناسیون کامل شهروندان در رشت، گفت: از این تعداد تاکنون 155 هزار دُز به گروه‌های هدف در شهرستان رشت تزریق شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از روند مثبت انجام واکسیناسیون کارمندان بانک، انجام واکسیناسیون معلمان و دانشگاهیان را برای بازگشایی مراکز آموزشی یک ضرورت دانست.

فتح اللهی همچنین گفت: واکسیناسیون رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه عمومی جزء مصوبات ملی و استانی ستاد مقابله با کروناست که انجام خواهد شد و اگر بتوانیم واکسیناسیون خبرنگاران را همزمان با روز خبرنگار عملیاتی کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: پیشنهاد واکسیناسیون اصناف را نیز در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح خواهیم کرد تا با واکسیناسیون مشاغل گروه یک، روند انجام واکسیناسیون 35 هزار واحد صنفی شهرستان آغاز شود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان ضمن اشاره به تعطیلی کلیه باشگاه های ورزشی، تالارها و رستوران ها متذکر شد: امکان برگزاری تجمعات انتخاباتی همه اصناف و شرکتها بدون مجوز فرمانداری ممکن نیست و مجوز برگزاری تنها برای تجمعات زیر 50 نفر صادر میگردد.

328642