پرسون گزارش می‌دهد؛

نمای زندگی یک ایرانی: یک روز صف مرغ، روز دیگر صف دارو

با اوج گیری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، خانواده‌های بیماران نیز رنج یافتن داروهای مورد نیاز را نیز تحمل می‌کنند.
تصویر نمای زندگی یک ایرانی: یک روز صف مرغ، روز دیگر صف دارو

به گزارش سایت خبری پرسون، مدت زمان زیادی از بحران کمبود سرم در کشور نگذشته است، این موضوع با واردات و افزایش تولید داخلی در حال جبران است. اما کاش مشکل فقط یک قلم دارو بود، این روزها صف‌های طولانی از مردم در صف دارو و یا مصاحبه با آنها منتشر می شود که بسیار دردآور است. تصور این که عزیز یک فرد در شرایط نامناسب به دلیل مبتلا به کرونا درگیر است و دیگری به دنبال تهیه دارو از داروخانه‌ها است و با یک "نه" مواجه می‌شود، عذاب آور است. چرا مسئولین کشور ما وضعیت این چنینی را برای مردم ایجاد کردند؟ کسانی که بهتر از مردم از سرعت گسترش گونه جدید کرونا یعنی دلتا اطلاع داشتند، چرا برنامه ریزی‌های لازم را انجام نداند و با جان و روان یک خانواده بازی کردند؟

سخنگوی وزارت بهداشت: کمبود دارو را کتمان نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت درباره کمبود دارو در بازار و مشکلات ایجاد شده برای مردم گفته است که "نمی‌توانیم کمبود دارو را کتمان کنیم. ما هر قدر هم موجودی داشته باشیم، زمانی که مصرف بیش از موجودی باشد با کمبود مواجه خواهیم شد. با همه سختی‌ها سعی در تامین دارو و سرم داریم. مردم باید بدانند که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند و با افزایش بیشتر مبتلایان مواجه شویم، با توجه به تحریم‌ها قطعا با این کمبود‌ها روبرو شده و روز‌های خوبی نخواهیم داشت."

وزیر بهداشت: مشکل اصلی نحوه توزیع است

نمکی، وزیر بهداشت در واکنش به حضور مردم در صف‌های طولانی دارو نظری متفاوت از سخنگوی وزارتخانه دارد و می‌گوید: "در حال حاضر داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در کشور موجود و توزیع نیز به شکل مناسبی در حال انجام است اما افزایش حجم تقاضا سبب شده که در برخی از موارد مشکلاتی در سیستم توزیع ایجاد شود."

دستور رئیس جمهور

رییسی در جلسه اضطراری ستاد کرونا، با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری را صادر کرد. تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما، تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت از جمله دستورات مهم رئیس جمهور در این جلسه بود.

واکنش مقام معظم رهبری

رهبری در بیانات خود به موضوع کمبود دارو نیز اشاره کردند. ایشان گفتند: "با وجود کمبود یا نبود دارو در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها، گفته می‌شود همان داروها در بازار آزاد با قیمت چند برابری فروخته می‌شود که این نشان‌دهنده مشکل در شبکه توزیع است و این مشکل باید حل شود."

اگر دارو در کشور موجود نیست، پس چرا با قیمت‌های عجیب در بازار سیاه دارو یافت می‌شود. مردم می‌گویند داروی 3 هزار تومانی با قیمت 500 هزار تومان در بخش‌های غیررسمی توزیع دارو موجود است. در تورم فعلی مردم چگونه میلیون‌ها پول صرف داروی بیمار خود کنند؟ پس تکلیف دولت و وزارت بهداشت در قبال شهروندان چیست؟ ان شاء الله مسئولان با برگزاری جلساتی مشکلات مردم را رفع می‌کنند!

331275

مطالب مرتبط