مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

تأمین زمین مورد نیاز ساخت مسکن طرح اقدام ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه همه زمین‌های مربوط به ساخت مسکن طرح اقدام ملی در استان زنجان تامین شده گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
تصویر تأمین زمین مورد نیاز ساخت مسکن طرح اقدام ملی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با یادآوری اینکه ۹ درصد طرح اقدام ملی مسکن کشور قرار است در استان زنجان به اجرا گذاشته شده و شاهد ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح خواهیم بود، اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، زمین مورد نظر برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه کارسازی بعد از دریافت قسط سوم تسهیلات از متقاضیان انجام شده و میزان تسهیلات نیز تا به امروز ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است، بیان کرد: نوع واگذاری زمین‌های مربوط به این طرح نیز به دو صورت رایگان ۹۹ ساله و فروش اقساطی با قیمت کارشناسی شده خواهد بود.

بیات منش در خصوص نحوه فروش اقساطی زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان افزود: فرصت ۱۰ ساله برای پرداخت قیمت زمین به متقاضیان داده شده و این هزینه بعد از دو سال از ساخت واحد مسکونی آغاز شده و باید طی هشت سال نیز به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه ساخت مسکن را مربوط به قیمت سرسام‌آور میلگرد عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز شاهد افزایش دو برابر قیمت میلگرد هستیم که این موضوع نیز به خاطر ورود دلالان در این عرصه اتفاق افتاده و باعث شده تا میلگرد کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

بیات‌منش با یادآوری اینکه مشکلات تأمین سیمان برای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان رفع شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا روند کارها به گونه‌ای باشد که نیاز مردم به مسکن در استان در بازه زمانی کوتاه‌تری تأمین شود.

منبع: مهر

339331