تأخیر در انتخاب استانداران، مسیر توسعه کشور را کند کرده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از مدیران و استانداران در کشور منصوب نشده و بلاتکلیفی در این رابطه مسیر تلاش و توسعه را کند کرده است. معتقدم دولت باید هر چه سریع تر در این زمینه تصمیم گرفته و وضعیت مدیران استانی را مشخص کند.
تصویر تأخیر در انتخاب استانداران، مسیر توسعه کشور را کند کرده است

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون، بیان کرد: کشور در وضعیت خاصی است، دولت در تلاش برای انجام امور است، اما تا به امروز برنامه اقتصادی منسجمی ارائه نکرده است که دقیق مشخص باشد و این اشکال بزرگی است.

جدی تصریح کرد: حضوری میدانی رئیس جمهور سبب امید در کشور شده است و وزرا در حال فعالیت شبانه روزی هستند، با این وجود شفاف نبودن برنامه اقتصادی و عدم ارائه بسته اقتصادی مناسب باعث بحث در این زمینه شده است.

وی افزود: بسیاری از مدیران و استانداران در کشور منصوب نشده و بلاتکلیفی در این رابطه مسیر تلاش و توسعه را کند کرده است. معتقدم دولت باید هر چه سریع تر در این زمینه تصمیم گرفته و وضعیت مدیران استانی را مشخص کند.

این نماینده مجلس گفت: استاندار خراسان شمالی هنوز انتخاب نشده است، در حالی که انتظار داشتیم از استان‌های اول در این خصوص باشیم، زیرا استان ما مرزی است و مشکلات زیادی دارد.

جدی در رابطه مشورت دولت با مجلس برای انتصاب‌ها نیز گفت: این مشورت انجام شده، اما این که چقدر از نظر نمایندگان در انتخاب استانداران و مدیران استفاده شده، مطمئن نیستم و این جزء اختیارات دولت است. نمایندگان دلسوز استان‌های خود هستند و شناخت کافی دارند، از طرفی مردم نیز از آنها متوقع بوده و مراجعه می‌کنند.

371235