هشدار سخنگوی ناجا به قاچاقچیان سلاح های غیر مجاز

سردار حاجیان در نشست خبری به موضوعاتی همچون طرح جمع آوری معتادان متجاهر و شرایط مراقبت و نظارت بر رفتار معتادان پس از ترک اعتیاد و نیز موضوع حمل و نگهداری و خرید و فروش سلاح های غیر مجاز توسط افراد مطالبی تشریح کرد.
تصویر هشدار سخنگوی ناجا به قاچاقچیان سلاح های غیر مجاز

به گزارش سایت خبری پرسون، صبح امروز سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در نشست خبری با رسانه ها در خصوص شرایط درمان و پیگیری وضعیت معتادین در کمپ های ترک اعتیاد گفت: باید مسئولین زیربط پس از جمع آوری و انتقال معتادان به کمپ های ترک اعتیاد باید شرایط درمان آنان به طور کامل و مطمئن انجام گیرد و پس از ان، آنها را ترخیص نمایند.

وی در بخشی دیگر با اکید بر استمرار نطارت و کنترل معتادین پس از آزادی از کمپ های ترک اعتیاد ، بیان کرد: یکی از برنامه های ضروری برای معتادین ترک داده شده اشتعال آفرینی و ایجاد فصای کسب و کار پس از بازگشت معتادین به زندگی و جامعه باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

سردار حاجیان با اشاره به ضرورت ایجاد کار و حرفه آموزی برای آن دسته از معتادان ترک داده شد، افزود: چنان چه برای این عده از افراد و معتادان کار اشتعال فراهم نشود زمینه جهت بازگشت مجدد آنان با اعتیاد و مواد مخدر کماکان فراهم می باشد.

سخنگوی ناجا در ادامه این نشست پیرامون حمل، نگهداری و خرید و فروش هرگونه سلاح، تأکید کرد: در بحث حمل سلاح بر اساس قانون هرگونه نگهداری، حمل، خرید و فروش هرگونه سلاحی که فاقد مجوز قانونی باشد جرم محسوب می شود و طبق قانون جاری باید فرد حامل سلاح مجازات شود.

وی همچنین تاکید کرد هیچ فرقی بین نوع سلاح غیر مجاز نگهداری شده توسط افراد تفاوتی ندارد ، گفت: چنان چه سلاح های مورد اشاره اعم از جنگی، شکاری، ساچمه ای باشد ولی دارنده سلاح به قصد ایجاد رعب و وحشت و ترس در جامعه و افکار عمومی از آن استفاده شود جرم تلقی شده و فرد مجرم مجازات خواهد شد.

سردار حاجیان توصیح داد: تمام سلاح هایی که از مراجع قانونی و ذیصلاح مجوز جهت نگهداری سلاح ندارند بر اساس قانون مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

ساراپیرانه

371336