در 36 نقطه شهر مشهد بیش از 150آتش نشان مستقر می شوند

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی مشهد اعلام کرد که همزمان با شب چهارشنبه سوری بیش از یکصد و پنجاه آتش نشان و نجاتگر در 36 نقطه از شهر مشهد مستقر می شوند.
تصویر در 36 نقطه شهر مشهد بیش از 150آتش نشان مستقر می شوند

به گزارش سایت خبری پرسون،آتشپاد سوم مجید فرهادی سرپرست سازمان آتش‌ نشانی مشهد گفت: همزمان با شب چهارشنبه سوری بیش از یکصد و پنجاه آتش نشان و نجاتگر به همراه 39 خودرو سبک و سنگین اطفاء حریق و امداد و نجات و موتورسیکلت های سیار آتش‌ نشانی در 36 نقطه از شهر مشهد مستقر می شوند.

آتشپاد سوم مجید فرهادی افزود: در چهارشنبه سوری پارسال 56 مورد حادثه در مشهد رخ داد و در آستانه چهارشنبه سوری امسال نیز تاکنون یک حادثه با 5 مجروح اتفاق افتاده است.

وی ابراز امیدواری کرد: شهروندان با جلوگیری از حضور فرزندانشان در معابر و رعایت خود قرنطینگی هم به کاهش روند شیوع کرونا کمک کنند و هم از آسیب های احتمالی ناشی از آتش بازی و مواد محترقه در امان بمانند.

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی مشهد توصیه کرد: شهروندان از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند، بپرهیزند و از بازی با وسایل و مواد محترقه جداً خودداری کنند.

وی گفت: "سعی کنید در تیر رس ترکش های مواد محترقه نباشید و هیچگاه این مواد را به سمت افراد دیگر پرت نکنید و از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل نیز خودداری کنید".

فرهادی یادآورشد: انداختن مواد تحت فشار (مانند: کپسول ها، اسپری حشره کش و ...) و وسایل شیشه ای (مانند: شیشه آب، آمپول و ...) و قوطی های فلزی (مانند: قوطی های اسپری و کنسرو) به درون آتش باعث انفجار و آسیب زدن به افراد می شود.

منبع:صداوسیما

388876