جایگاه ویژه مسجد در آموزه‌های دینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فاری: مسجد در آموزه‌های دینی و ارائه فرهنگ مذهبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
تصویر جایگاه ویژه مسجد در آموزه‌های دینی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: نهاد مسجد از لحاظ آموزه‌های دینی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و مورد توجه حوانان قرار گرفته است.

قانع در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: فرآیند برنامه سازی فرهنگی با نگاه فطرت براساس تأکید قرآن کریم در جامعه باید نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی و اجتماعی زمانی تاثیر تربیتی داشته است که کنشگرها بر اساس نگاه فطرت اهداف خود را دنبال کند، افزود: فطرت فردی و اجتماعی از جمله مواردی که در قرآن کریم و کلام مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس خاطر نشان کرد: ساختاری می‌تواند انسان‌هارا به نفع و ضرر حقیقی برساند که بر پابه و ساختار فطرت استوار باشد.

قانع تصریح کرد: بروز، ظهور و جنبه‌های مختلف فطرت به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ و اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین برنامه و راه‌کاری است که مدیران فرهنگی و شبکه‌های نورانی امامت باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر راه جذب جوانان تصرف دل جوان که حقیقت پذیر است و نیز گرایش آن بر معنویت باید در راستای رازی از آن پرده‌برداری شود، چرا که دل جامعه هدف به فطرت الهی نزدیک است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس افزود: جوانان با نصایح معنوی و سلوک اوج پیدا کرده و زود دلباخته حق و معنویت شده و در این راستا اساتید دانشگاه نیر توصیف راهبردی از جوانان نشان داده و گاهی ولی فقیه اجتهادات خود را بر پایه روایات بیان می‌فرمایند که باید راهنمای عمل قرار گیرد.

قانع با تاکید بر اینکه بصیرت‌‌افزایی انسان مساجد است، خاطر نشان کرد: ظرفیت بزرگ جوانان برای انسان سازی به تعبیر مقام عظمای ولایت، مسجد به عنوان پایگاه‌های کارهای نیک، خودسازی و انسان سازی است و در این مورد به فرموده حضرت آقا ۹۸ درصد جوانان مسجدی هستند.

این مسئول بیان داشت: مجاهدت، جان فدا بودن در راه حق و شهادت از جمله تاثیر گرایش جوانان به مسجد است.

قانع در مورد استفاده از ظرفیت مسجد اضافه کرد: برای رسیدن مسجد به رسالت‌های خود، توجه به ماموریت این نهاد مقدس، مسئله ذکر پایه بودن نماز و تأثیر آن بر روابط اجتماعی که مقام ولایت بر روی آن تاکید داشتند باد مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: گردهمایی مردم برگرد مساجد، فعالیت‌های فرهنگی با اقامه برگزاری و ذکر برای خدا با محوریت نماز و حرکت جهادی از نهاد مقدس در راه رسیدن به خداوند از دیگر اهداف و رویکرد مساجد است.

این مسئول تصریح کرد: رسیدگی به فشر آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه در قالب توسعه فرهنگ نماز در محلات از سوی امامان جماعت مساجد از جمله اهداف و موقعیت این نهاد مقدس در جامعه اسلامی است.

445093

مطالب مرتبط