اسدآباد فاقد پایانه مسافربری است

شهرستان اسدآباد با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر و دارا بودن بیش از ۶۰۰۰ دانشجو و پنج دانشگاه با توجه به واقع شدن در مسیر شاهراه اصلی و تلاقی شش استان غربی و جنوب غربی و همچنین عبور بزرگراه کربلا به منطقه‌ای ترانزیتی تبدیل شده است.
تصویر اسدآباد فاقد پایانه مسافربری است

به گزارش سایت خبری پرسون،با توجه به این میزان تراکم جمعیت و نیز تردد بیش از نیمی از دانشجویان غیربومی به این شهر متأسفانه این شهرستان از داشتن پایانه مسافربری محروم بوده و مسافران برای تردد به مرکز استان و یا سایر استان ها و شهرستان ها باید در ورودی و یا خروجی شهر در ایستگاه موقت معطل و سرگردان بمانند و حتی در این میان برخی نیز به علت معطلی طولانی به ناچار از خودروهای مسافرکش شخصی برای تردد خود استفاده می‌کنند که این امر موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان اسدآبادی بوده و احداث پایانه مسافربری استاندارد را به عنوان یک مطالبه دیرینه مردمی ضروت می‌بخشد.

پیش از این پایانه قدیمی مربوط به شهرداری حدود چندین سال پیش به علت فرسودگی و نواقص و مشکلات مختلف تعطیل و با بازسازی کم و بیش ساختمان آن به خدمات شهری تبدیل و خدمات دهی به مسافران به ایستگاه موقت در ورودی شهر منتقل شد، با وعده اینکه پایانه مسافربری جدیدی در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار در جنب کنارگذر اسدآباد جانمایی شده و با مرتفع شدن مشکل معارض آن در آینده ای نزدیک عملیات احداث این طرح توسط بخش خصوصی آغاز می‌شود اما این وعده از همان سال به صورت ابتر باقی ماند و به فراموشی سپرده شد. اما آیا شهرداری در رابطه با احداث پایانه مسافربری استاندارد برای این شهرستان برنامه‌ای دارد؟

فرماندار اسدآباد اظهار کرد: اسدآباد فاقد پایانه مسافربری بوده که در این رابطه از سرمایه گذاران برای احداث پایانه مسافربری در این شهرستان حمایت می کنیم.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه در گام نخست شهرداری باید در رابطه با موضوع پایانه مسافربری اقدام لازم را داشته باشد، افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد علاوه بر جمعیت موجود خود دارای بیش از ۶۰۰۰ دانشجو بوده که وجود پایانه مسافربری در این شهرستان ضروری است. در صورت ورود بخش خصوصی برای احداث پایانه مسافربری در اسدآباد از سرمایه‌گذار این امر حمایت خواهیم کرد.

شهردار اسدآباد نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعلاً ایستگاه موقت مسافربری شهر اسدآباد برای نیاز مردم پاسخگوست، اظهار کرد: متأسفانه زمین مناسب برای احداث و راه اندازی پایانه مسافربری برای شهر اسدآباد نداریم و اگر زمین مناسب با کاربری شهری برای این امر فراهم کنیم به طور قطع برای احداث پایانه مسافربری شهر اقدام خواهد شد.

بهرنگ دالوند مطرح کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی که تصمیم به احداث پایانه مسافربری در شهرستان را داشته باشند، حمایت لازم را خواهیم داشت و از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد نیز گفت: پایانه مسافربری برای شهرستان اسدآباد با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر و با خیل بسیاری از دانشجویان به طور قطع امری ضروری بوده و نبود پایانه مسافربری یک ضعف به شمار می‌رود ضمن اینکه ایستگاه موقت موجود در میدان سیدجمال واقع در ورودی شهر شکل شهر را نابسامان کرده و خوشایند نیست.

حمیدرضا مرادی‌ضمیر افزود: در آغاز فعالیت این دوره شوراها یکی از برنامه ها توجه به موضوع پایانه مسافربری برای اسدآباد بود که از ابتدا برای این امر تلاش کردیم اما هنوز جا و مکان مناسب برای احداث پایانه مسافربری پیدا نکرده‌ایم، در صورتی که مکان مناسبی که کاربری آن خدمات شهری باشد را بیابیم حتماً نسبت به احداث پایانه مسافربری توسط شهرداری اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای احداث پایانه مسافربری یکی از مشکلات موجود نبود کاربری خدمات شهری در جانمایی طرح است، تصریح کرد: به علت نبود پایانه مسافربری در شهرستان فعلاً برای ایستگاه موقت و ساماندهی تاکسی داران خط اسدآباد به همدان و نیز اتوبوس‌ها جانمایی لازم در میدان سیدجمال را انجام دادیم تا در زمینه احداث پایانه مسافربری جدید اقدام شود.

مرادی‌ضمیر در ادامه با بیان اینکه پیگیر موضوع پایانه مسافربری شهرستان هستیم و برنامه بسیاری برای این موضوع داشتیم، خاطرنشان کرد: در روند پیگیری برای پایانه مسافربری ابتدا شورای شهر به اتفاق شهرداری تصمیم داشت ایران خودروی سابق واقع در میدان سیدجمال را برای پایانه مسافربری درنظر بگیرد که ملکیت آن در انحصار و وراثت چند نفر بوده و با این موضوع موافقت نکردند.

وی ادامه داد: بعد از این مورد، زمین دیگری را در پشت پمپ بنزین برای بحث پایانه مسافربری درنظر گرفتیم که مشخص شده این زمین وقفی بوده و اوقاف اجازه نمی دهد شهرداری از آن به عنوان پایانه مسافربری استفاده کند ضمن اینکه کاربری این زمین خدمات شهری نیست.

مرادی‌ضمیر یادآور شد: مجدد زمین دیگری را برای پایانه مسافربری بالاتر از میدان سیدجمال به سمت شهرک جانبازان درنظر گرفتیم که متأسفانه کاربری آن نیز خدمات شهری نیست و این امر امکان‌پذیر نشد.

وی با بیان اینکه اگر طرح تفصیلی جدید شهر اسدآباد ابلاغ شود مشکل جانمایی پایانه مسافربری شاید مرتفع و به نتیجه برسد، گفت: اگر بحث تغییر کاربری زمین بالاتر از میدان سیدجمال به سمت شهرک‌ جانبازان ابلاغ شود، احتمال دارد یکی از تغییر کاربری های ما در مکان مورد نظر ترمینال و پایانه مسافربری باشد.

سخنگوی شورای شهر اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که هر سرمایه گذاری برای احداث پایانه مسافربری در شهرستان برنامه یا طرحی داشته باشد، به طور قطع از سرمایه گذار مورد نظر حمایت لازم را خواهیم داشت.

امیدواریم با پیگیری لازم زمین مورد نیاز برای طرح پایانه مسافربری در شهرستان اسدآباد فراهم شود و با احداث پایانه مسافربری به‌روز و با امکانات استاندارد لازم شهروندان اسدآبادی با امنیت و آرامش خاطر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

منبع:ایسنا

458512