سختی‌های پرستاری از بیمار در خانه

یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود مراقبت از بیمار و کاهش هزینه‌ها، انتقال بیمار به خانه است.
تصویر سختی‌های پرستاری از بیمار در خانه

به گزارش سایت خبری پرسون، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای بهبود مراقبت در خانه وجود دارد، اما سختی‌های پرستاری از بیمار در خانه به خاطر خطرات و چالش‌هایی که ممکن است پیش آید، گسترده است. در این مقاله به بیان این سختی‌ها و راه‌های مقابله با آن می‌پردازیم.

پرستاری و درمان در خانه و مشکلات آن

امروزه بسیاری از کشورها برای درمان بیماری‌های مختلفی که به صورت حاد و مزمن وجود دارد، از خدمات پرستاری در منزل کمک می‌گیرند تا دوره نقاهت طولانی بیماران در منزل انجام شود و بیماران در مراکز درمانی مدت زمان زیادی بستری نباشند. در این زمینه با سختی‌هایی مواجه هستند که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

  • ترجیح بیمار

در بسیاری از موارد بخصوص در زمان پرستاری از سالمند در منزل، پرستار با مشکل عدم همکاری سالمند مواجه می‌شود. بر اساس مطالعات انجام گرفته 54 درصد از افراد مسن پرستاری در بیمارستان را به جای خانه ترجیح می‌دهند. عوامل متعددی مانند؛ یادآوری شرایط گذشته، احساس تجاوز به حریم خصوصی، خجالت از وضعیت خانه، بی اعتمادی به پرستار در مورد غفلت از نگهداری و ... ممکن است از جمله دلایل ترجیح بیمارستان به خانه در بیماران باشد.

پرستار باید با اطلاع از نیازهای بیمار و تفهیم شرایط فعلی برای پرستاری در منزل، بیمار را در تصمیم پرستاری در منزل مشارکت دهد تا بیمار احساس امنیت بیشتری کند و فکر نکند که او را مجبور به انتقال به منزل کرده‌اند. علاوه بر این، پرستار باید روابط قوی با امکانات سرپایی، بیمارستان‌ها و سایر امکانات بلند مدت برقرار کنند تا اولویت‌های متغیر بیماران را تطبیق داده و انتقال را تسهیل کنند.

  • نگرانی‌های پزشکان

پزشکان برای ویزیت بیمارانی که در خانه پرستاری می‌شوند با نگرانی‌هایی مواجه هستند. اولین مسئله پزشکان حق ویزیت است. با توجه به ترافیک و زمان‌بر بودن ویزیت در خانه، پزشکان تمایل چندانی به ویزیت در خانه ندارند و یا در صورت مراجعه حق ویزیتی دو چندان مطالبه می‌کنند. علاوه بر مشکلات مالی، بسیاری از پزشکان تمایلی به ویزیت بیمار در خانه در مناطقی با نرخ بالای جرم ندارند و این امر اجرای برنامه‌های پرستاری در منزل در برخی از مناطق محروم از نظر پزشکی را دشوار می‌کند. مشکل نهایی آموزش ‌پزشکی است. دانشکده‌های پزشکی و برنامه‌های رزیدنتی باید نسل بعدی پزشکان را برای تغییر اجتناب ناپذیر از بیمارستان به خانه با ادغام مراقبت‌های خانگی در برنامه‌های درسی و آموزش‌های مورد نیاز آماده کنند. چنین برنامه‌هایی می‌توانند کمبود پزشکان آموزش دیده در زمینه پرستاری در خانه را برطرف کند و خلأهای موجود در آموزش پزشکی در مورد مراقبت از بیماران ضعیف و آسیب‌پذیر را پر کنند.

  • پشتیبانی از زیرساخت‌ها

فقدان زیرساخت‌های حمایتی، از جمله تجهیزات پزشکی برای پرستاری از بیماران حاد موضوع چالش‌برانگیز دیگری در پرستاری در منزل است. نرخ بالای اجاره دستگاه اکسیژن ساز و یا در دسترس نبودن نبولایزرها و سایر دستگاه‌های پزشکی دغدغه بسیاری از بیماران در زمان پرستاری در منزل است.

برای بیمارانی که مراقبت‌های خانگی کمتری نیاز دارند و صرفا پرستار به مراقبت از خود کمک می‌کند مانند؛ لباس پوشیدن، حمام کردن، توالت کردن، آشپزی، حرکت ایمن و... حضور پرستار برای مستقل ماندن و ایمن ماندن در خانه حیاتی است. عدم پشتیبانی بیمه و نرخ بالای پرستاری یکی دیگر از سختی‌های پرستاری از بیمار در خانه محسوب می‌شود.

برای پرستاری کامل از بیماران در خانه، یک اکوسیستم مراقبت باید در دسترس باشد و شرکت‌هایی راه اندازی شوند تا سیستم ارائه مراقبت‌های خانگی مانند آزمایشگاه‌های سیار، رادیولوژی سیار و تحویل دارو در خانه را انجام دهند.

  • ایمنی بیمار

خطرات خاصی برای ایمنی بیمار در محیط خانه وجود دارد. این موارد عبارتند از: خطرات محیطی مانند کنترل عفونت، بهداشت، و طرح فیزیکی. هنگام انتقال برای پرستاری در منزل، ارزیابی دقیق و کاهش این خطرات مهم است. ایمنی، باید در هر تعامل با بیمار در نظر گرفته شود. در طراحی تجهیزات و لوازم پزشکی مورد استفاده در خانه، توسعه ابزارهای ارتباطی برای تیم‌های مراقبت در منزل و آموزش بیماران، مراقبان خانواده و متخصصان مراقبت در منزل باید ایمنی رعایت شود. این ملاحظات باید در مراقبت بالینی نیز ادغام شوند.

  • محیط نظارتی

پرستاری در منزل توسط مجموعه‌‎ای از مقررات کنترل می‌شود که به طور یکسان اعمال یا نظارت نمی‌شوند. هیچ الزامی برای کیفیت پرستاری‌های خانگی وجود ندارد، به استثنای مراقبت‌های ارائه شده تحت مزایای سلامت در منزل Medicare و مقررات محدود آموزش و مجوز پرستاران خانگی. برای کاهش نگرانی‌های ایمنی و خطرات مربوط به مسئولیت در مورد ارائه مراقبت های "غیرقانونی"، مدیران مراقبت‌های بهداشتی باید متعهد به مقررات ثابت و اجرای دقیق‌تر پرستاری‌های خانگی باشند.

سخن پایانی

مراکزی که خدمات پرستاری از بیمار در منزل را ارائه می‌دهند، باید در گام اول به ارتقاء دادن وضعیت سلامتی فرد و جامعه توجه کنند و در این زمینه، از تمامی دانش و تجربه خود برای بهبود شرایط بیمار استفاده کنند. این نوع درمان در منزل می‌تواند به عنوان جایگزین خاصی در زمینه درمان‌هایی صورت بگیرد که افراد نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.

در زمان پرستاری در خانه احیای مجدد، مراقبت‌های اولیه، خانگی برای بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها برای آسیب‌پذیرترین بیماران کشور مورد توجه است. تنظیم پرداخت و محیط نظارتی که در آن سازمان‌های ارائه مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، برای موفقیت و رشد مراقبت‌های خانگی بسیار مهم است.

460229