عضو شورای عالی آموزش و پرورش؛

در مقطع متوسطه با چالش های آموزشی زیادی روبه رو هستیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی از چالش های آموزش متوسط بوده است.
تصویر در مقطع متوسطه با چالش های آموزشی زیادی روبه رو هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی کاظمی، در اجلاس سالانه معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در خصوص چالش‌های موجود در این وزارت خانه گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی در مهر امسال، از برخی چالش‌های آموزش متوسطه بوده است.

وی ادامه داد: تاکید اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رویکرد تربیتی در امر آموزش است؛ بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش آموز ارائه می‌شود اثربخش نخواهد بود. رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایندی بود که در دوران کرونا اتفاق افتاد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقا فرایندهای یاددهی-یادگیری بسیار مهم بوده و زمانی برنامه‌های ما مؤثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند؛ بنابراین سنجش اثربخشی برنامه‌ها مهم است و مهم‌ترین بخش برای این کیفیت بخشی ارتقا معلمان است.

کاظمی با اشاره به مشارکت حداکثری دستگاه‌ها، خیرین، گروه‌های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: امسال سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است، که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم. همچنین باید در نظر داشت که طرح هنرستان‌های جوار برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش‌های مختلف تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم تلاش و برنامه ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی شده و با ابلاغ بخشنامه برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی گردیده است. در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تأثیر را در موضوع بازماندگان از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور را شامل یک میلیون و ۸۲۴ دانش آموز و تعداد دختران را در این موضوع بیشتر عنوان کرد و گفت: پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقا بیشتری داشته است.

منبع: مهر

460526