پیش بینی هواشناسی ایلام سه شنبه 16 اسفند 1401

گزارش هواشناسی ایلام سه شنبه 16 اسفند 1401 حاکی از فعالیت سامانه بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی ایلام سه شنبه 16 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در ایلام گفت: موج اول ناپایداری ها از عصر امروز شروع و تا عصر فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

احسان احمدی نژاد کارشناس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام عصر امروز در ایلام از فعال شدن سامانه بارشی به صورت مقطعی، متناوب و نقطه ای در ایلام خبر داد و گفت: طی مدت فعالیت سامانه و از امروز وزش باد نیز در استان حاکم است.

وی افزود: باتوجه به وزش باد نسبتا شدید تا شدید در منطقه احتمال تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ ریزگرد به نوار مرزی استان از اواخر وقت امروز دور از ذهن نیست.

کارشناس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: مه گرفتگی در گردنه ها و جاده های کوهستانی، صاعقه، تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد، رعد و برق، کاهش دما و خنک تر شدن هوا از دیگر پیامدهای جوی این سیستم است.

احمدی نژاد گفت: موج اول این ناپایداری ها از عصر امروز شروع می شود و تا عصر فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت و موج دوم آن نیز از صبح روز چهارشنبه شروع می شود و تا اواخر وقت جمعه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: باتوجه به موثر بودن بارش ها، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و معابر، کاهش دید به علت پدیده مه گرفتگی، آسیب به تاسیسات و سازه های سبک به خاطر وزش باد وجود دارد.

احمدی نژاد گفت: شدت بارش ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نسبت به دیگر روزهای فعالیت این سامانه بیشتر شدت وزش در طی روز پنجشنبه بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود.

منبع:farsnews

466296