معاون سازمان برنامه و بودجه:

وظیفه سازمان برنامه و بودجه ایجاد انضباط مالی است

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان تاکید کرد که بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ رتبه بندی معلمان باید تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان اجرایی شده و هر گونه پرداخت مازاد از این مبلغ به منزله تصرف در بیت‌المال بوده و نوعی جرم است.

تصویر وظیفه سازمان برنامه و بودجه ایجاد انضباط مالی است

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم ممبینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص علل تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ در ردیفی متفرقه در جدول ۹ اجرای رتبه بندی معلمان، مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود. از سوی دیگر هرگونه خرج‌کرد خارج از اعتبارات مصوب هم تقلب بوده و هم جرم است. در مواد ۹۲ و ۹۳ قانون نیز تصریح شده که هر گونه تعهد زائد نسبت به اعتبارات یا پرداخت هر گونه وجهی یا ایجاد تعهدی برای آینده تخلف و جرم است.

وی در ادامه اظهار کرد: در ماده ۲۳ آئین‌نامه رتبه بندی معلمان آمده است که وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به اجرای این آئین‌نامه در سقف اعتبارات ابلاغی قانون بودجه اقدام کند و ایجاد هر گونه تعهد بیش از منابع پیش بینی شده ممنوع بوده و تخلف است. در راستای ایجاد انضباط مالی که نمایندگان از سازمان برنامه انتظار دارند ما باید امانتدار بیت‌المال بوده و آنچه که تصویب شده را اجرایی کنیم. هر گونه تخلف از مواد قانونی تصرف در بیت‌المال بوده و جرم است.

479364

مطالب مرتبط