سخنگوی اقتصادی دولت؛

۱۱ ماه پیاپی شاهد رشد اقتصادی ایران بوده‌ایم

خاندوزی در نشست خبری سال جدید با اشاره به وضعیت برخی شاخص‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۱ از رشد اقتصادی ایران در 11 ماه پیاپی خبر داد.
تصویر ۱۱ ماه پیاپی شاهد رشد اقتصادی ایران بوده‌ایم

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان خاندوزی در ابتدای نخستین نشست خبری سال جدید با اشاره به وضعیت برخی شاخص‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: براساس گزارش بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی در پایان پاییز سال گذشته نرخ رشد اقتصادی بدون احتساب نفت ۴.۵ درصد و با احتساب آن ۵.۳ درصد بوده است که این رشد نسبت به فصل بهار ۲.۳ درصد و نسبت به فصل تابستان ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بخش کشاورزی ۱.۱ درصد، بخش نفت ۱۵.۴ درصد و گروه صنعت و معدن ۸.۹ درصد رشد را تجربه کرده‌اند که به طور مجزا بخش صنعت ۱۱.۶ درصد رشد را محقق کرد. در بخش خدمات هم ۳.۳ درصد رشد داشته‌ایم و مجموعا در ۱۱ ماه پیاپی شاهد رشد اقتصادی ایران بوده‌ایم.

احسان خاندوزی گفت: در سال گذشته بدون در نظر گرفتن تجدید ارزیابی دارائی‌ها، شرکت‌های بورسی ۲۹۴ همت افزایش سرمایه داشتند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ۱۹۴ همت بوده، ۱۰۰ همت افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تامین مالی بخش خصوصی از بازار سرمایه در قالب انتشار اوراق ۱۰۰ همت افزایش داشت؛ به طوری‌که این عدد از ۳۵ همت در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۵ همت در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

480391