ماجرای پرت شدن بازیگر سینما در استخر

علی ژکان کارگردان فیلم سینمایی «چهره به چهره» فعالیت سینمایی خود را از ۱۳۴۵ به عنوان سیاهی‌لشکر شروع کرد و نخستین صحنه حضورش در سینما باید در آب استخر پرت می‌شد.
تصویر ماجرای پرت شدن بازیگر سینما در استخر

به گزارش سایت خبری پرسون، علی ژکان در توضیح فعالیت‌های سینمایی خود به عنوان بازیگر بیان کرد: هم در تئاتر بازیگر بوده‌ام و هم سینما و آخرین کارم درست قبل از انقلاب فیلمی به اسم مصابا و رؤیای گاجرات بود که زنده یاد نادر ابراهیمی نوشته و ماه طلعت میرفندرسکی کارگردانی کرد و این آخرین نقشی بود که من به عنوان بازیگر در سینما داشتم و در آن با هوشنگ توزیع بازی کردم؛ بعد از انقلاب این فیلم مسکوت ماند.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی چهره به چهره (۱۳۸۷) گفت: پس از انقلاب دوست داشتم فعالیت هنری ام را در کارگردانی ادامه دهم و در سریال سربداران به عنوان کارگردان دوم شروع به کار کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که جذاب‌ترین خاطره‌اش در از دنیای بازیگری را چه می‌داند، اظهار داشت: خاطرات برای من در سینما و تئاتر زیادند، ولی انتخاب جذاب‌ترین آن‌ها سخت است.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی عیسی می‌آید (۱۳۸۰) ادامه داد: اولین فیلمی که در آن حضور داشتم الماس ۳۳ است یعنی اولین فیلم داریوش مهرجویی در مقام کارگردان که سال ۱۳۴۶ و زمانی که مهرجویی تازه به ایران آمده بود، ساخته شد. من از طریق داریوش طلایی که زیبایی اندام کار می‌کرد و یک دوست خانوادگی بود به این فیلم معرفی شدم و به توصیه ایشان نقشی بسیار کوتاه در حد هنروری داشتم.

ژکان یادآور شد: در این فیلم و برای یک سکانس من را لب استخر نشاندند، در صحنه‌ای که تعقیب و گریز بازیگران اصلی بود آن‌ها به من اصابت می‌کردند و من داخل استخر می‌افتادم؛ این اولین خاطره من از بازیگری است و بسیار خوشحال بودم که چنین نقشی به من داده شده است.

علی ژکان در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد. کارش را در سینما از ۱۳۴۵ به عنوان سیاهی‌لشکر در فیلم‌ها شروع کرد و در سال ۱۳۴۷ دوره‌ی آموزش بازیگری خود را در گروه هنر ملی وزارت فرهنگ و هنر، گذراند و سپس وارد تئاتر شد و در چند نمایش تئاتر به عنوان بازیگر روی صحنه رفت تا در سال ۱۳۵۱ برای بازیگری در یک فیلم سینمایی (فیلم جاده ساخته همایون بهادران) انتخاب گشت و به این ترتیب وارد سینمای حرفه‌ای شد.

سپس در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ در پروژه سریال تلویزیونی سربداران به عنوان دستیار کارگردان در کنار محمدعلی نجفی فعالیت داشت.

ژکان در سال ۱۳۶۴ فیلم سینمایی مادیان را با سرمایه گذاری بنیاد سینمایی فارابی، نویسندگی و کارگردانی نمود که تا کنون یکی از آثار شاخص این فیلمساز به شمار می‌رود. سوسن تسلیمی، حسین محجوب و پرویز شاهین‌خو از بازیگران فیلم مادیان بودند.

منبع: آفتاب‌‌نیوز

489786