نمودار قیمت پروفیل استیل 1402

پروفیل استیل در صنعت ساختمان‌سازی به‌ کار می‌رود. این مقطع فولادی به‌ دلیل مقاوم بودن در برابر عوامل خورنده برای مناطق مرطوب مناسب است. قیمت این محصول با توجه به نوع، سایز، آلیاژ به‌ کار‌ رفته و برند آن تعیین می‌شود. بررسی نمودار قیمت پروفیل استیل در سال 1402 نشان می‌دهد که قیمت این محصول در فروردین‌ماه سیر صعودی را پشت سر گذاشته است، ولی از اردیبهشت‌ماه به بعد سیر نزولی پیدا کرد.
تصویر نمودار قیمت پروفیل استیل 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، پروفیل استیل در صنعت ساختمان‌سازی به‌کار می‌رود. این مقطع فولادی به‌ دلیل مقاوم بودن در برابر عوامل خورنده برای مناطق مرطوب مناسب است. قیمت این محصول با توجه به نوع، سایز، آلیاژ به‌ کار‌ رفته و برند آن تعیین می‌شود. بررسی نمودار قیمت پروفیل استیل در سال 1402 نشان می‌دهد که قیمت این محصول در فروردین‌ماه سیر صعودی را پشت سر گذاشته است، ولی از اردیبهشت‌ماه به بعد سیر نزولی پیدا کرد. افراد می‌توانند با بررسی نوسانات قیمت این محصول، بهترین زمان را برای خرید پروفیل استیل تشخیص دهند و قیمت آن را در روزهای آتی پیش‌بینی کنند.

بررسی نمودار قیمت پروفیل استیل ۱۴۰۱

بررسی نمودار قیمت قوطی استیل در سال 1401 نشان می‌دهد که پس از تاریخ 15 فروردین‌ماه قیمت این محصول یک‌باره افزایش پیدا کرد و در نرخ 27 هزار تومان ثابت شد. افزایش قیمت ناگهانی این محصول در این بازه زمانی به‌دلیل افزایش نرخ مواد اولیه رخ داد.

قوطی استیل در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1401 نوسان قیمت کاهشی را تجربه کرد و قیمت آن به 25200 تومان رسید. سپس در تاریخ 26 اردیبهشت‌ماه قیمت پروفیل‌های استیل تا 26100 تومان افزایش یافت. در اواخر اردیبهشت‌ماه مجددا سیر کاهشی را در پیش گرفت. دلیل نوسانات قیمت این محصول را در اردیبهشت‌ماه 1401، تغییر قیمت ارز در بازار می‌دانند.

در اوایل خردادماه 1401 قیمت پروفیل استیل ۳۰۴، 25000 تومان بود. درحالی‌که در اواسط این ماه قیمت این محصول کاهش پیدا کرد و به 24500 تومان رسید. پس از آن در اثر افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار آهن رکود ایجاد شد و اغلب فروشندگان در آن بازه زمانی قیمت قوطی‌های استیل را در مقدار ثابتی نگه‌داشتند.

اگرچه در تابستان سال 1401 به‌دلیل کاهش میزان تقاضا، قیمت این محصول کاهش پیدا کرد، اما قیمت آن در زمستان روند افزایشی در پیش گرفت. به‌طوری‌که در روزهای آخر سال 1401 قیمت پروفیل‌ها به 42 هزار تومان رسید.

بررسی نمودار قیمت پروفیل استیل 1400

براساس نمودار قیمت پروفیل استیل 304 در سال 1400 می‌توان دریافت که قیمت این محصول در اردیبهشت‌ماه وضعیت خوبی نداشت و در مقایسه با فروردین و حتی سال گذشته افزایش پیدا کرده است. البته این افزایش قیمت به‌دلیل افزایش تقاضا ایجاد نشد. اگرچه قیمت این محصول در ابتدای اردیبهشت‌ماه به‌طور ناگهانی به 24 هزار تومان رسید، اما در سرتاسر ماه، نوسانات اندکی در قیمت آن رخ داد و تغییرات قیمت پیرامون 24 هزار تومان مشاهده شد.

دلایل نوسانات قیمت پروفیل‌ها را در اردیبهشت می‌توان در اتفاقات سیاسی، افزایش قیمت جهانی فولاد و افزایش قیمت ورق سیاه جست‌وجو کرد. قیمت قوطی استیل 304 در خردادماه 1400 به ثبات نسبی رسید که دلایل آن را می‌توان کنترل افزایش قیمت ورق سیاه و سیاست جدید بورس کالا در مورد محدود کردن سقف افزایش قیمتها در نظر گرفت.

البته لازم به ‌ذکر است که در تابستان 1400 نوسانات قیمت این محصول روند افزایشی پیدا کرد و در اواخر شهریور پروفیل‌ها با قیمت 26 هزار تومان معامله می‌شدند. با‌این‌حال در زمستان 1400 افت قیمت پروفیل استیل دکوراتیو در بازار مشاهده شد. اغلب کارشناسان دلیل کاهش قیمت قوطی‌های استیل را تغییراتی در سیاست‌های ایران و نوسان قیمت ارز معرفی کردند.

بررسی نمودار قیمت پروفیل استیل 1399

به‌طور کلی قیمت این محصول در 6 ماه اول سال 1399 روند ثابتی داشت. بااین‌حال بررسی دقیق‌تر نمودار قیمت پروفیل استیل اصفهان 1399 نشان می‌دهد، قیمت این مقطع فولادی از 11 شهریور تا 10 مهر روند افزایشی پیدا کرد. این بدین معناست که قیمت پروفیل‌ها از 15 هزار و 650 تومان به 22 هزار و500 تومان رسید. سپس از تاریخ 10 مهر تا 10 آذر قیمت این محصول در یک سیر نزولی قرار گرفت و تا 17800 کاهش یافت. از این تاریخ به بعد سیر نوسانات قیمت پروفیل به‌صورت افزایشی تغییر کرد تا اینکه در 10 دی‌ماه 1400 این مقطع فولادی با قیمت 24 هزار و 100 معامله شد.

در نهایت قیمت پروفیل استیل مشکی تا 9 بهمن 1400 به 21 هزار و 800 تومان کاهش یافت و پس از آن قیمت پروفیل‌ها نوسانات اندکی را تجربه کرد. در واقع نوسانات قیمت این محصول در محدوده 21 هزار تا 23 هزار تومان قرار داشت. اغلب کارشناسان دلیل رسیدن قیمت این محصول به ثبات نسبی در اسفندماه 1399 را برگزاری انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن می‌دانند. زیرا دراثر این اتفاق امیدها به بازگشت امریکا به برجام افزایش پیدا کرد و همین امر باعث کاهش نرخ دلار شد که به‌تبع آن قیمت پروفیل استیل براق نیز کاهش یافت.

جمع‌بندی

به‌طور کلی افراد با بررسی نمودار قیمت پروفیل استیل در سال‌های مختلف می‌توانند عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول را شناسایی کنند. عوامل متعددی که در قیمت تمام‌شده این مقطع فولادی موثر در نظر گرفته می‌شوند شامل نرخ ارز، تغییرات سیاسی کشور و جهان، قیمت مواد اولیه و همچنین میزان عرضه و تقاضا هستند. از‌طرفی فعالان اقتصادی، ساختمان‌سازان و صنعت‌گران که به‌دنبال خرید پروفیل استیل هستند با بررسی روند کاهشی یا افزایشی قیمت این محصول بهترین زمان خرید را مشخص می‌کنند.

503697