طرز تهیه حلوا کفگیری زنجبیلی تبریز برای محرم و ماه رمضان

حلوا کفگیری زنجبیلی از حلواهای خوشمزه و معروف آذربایجان شرقی مخصوصا شهر تبریز می باشد و طعم و مزه بی نظیری دارد.
تصویر طرز تهیه حلوا کفگیری زنجبیلی تبریز برای محرم و ماه رمضان

به گزارش سایت خبری پرسون، مردم این منطقه حلوا کفگیری زنجبیلی را بیشتر برای سرو در مراسمات مذهبی، ختم و ماه رمضان درست می کنند. در ادامه با آموزش طرز تهیه حلوا کفگیری زنجبیلی با ما همراه باشید.

مواد لازم حلوا کفگیری زنجبیلی

  • آرد نخودچی1 پیمانه
  • آرد سفید قنادی2 پیمانه
  • پودر قندیک و نیم پیمانه
  • کره50 گرم
  • گردو یا بادام خرد شدهنصف پیمانه
  • روغن جامد یا نیمه جامددو سوم پیمانه
  • پودر هل2 قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل2 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه حلوا کفگیری زنجبیلی

مرحله اول

برای درست کردن این حلوای زنجبیلی خوشمزه ابتدا آرد سفید را در تابه با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. توجه کنید حرارت باید خیلی کم باشد و رنگ آرد نباید زیاد تغییر کند.

مرحله دوم

بعد از مدت زمان گفته شده تابه را از روی حرارت برمی داریم و آرد نخودچی را داخل آرد سفید الک می کنیم. سپس دوباره تابه را روی حرارت قرار می دهیم و حدود 10 دقیقه دیگه تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله حرارت را خاموش می کنیم و آرد را الک می کنیم. بعد کره و روغن را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه دیگر تفت می دهیم. بعدش تابه را کنار می گذاریم و صبر می کنیم تا کمی خنک شد.

مرحله چهام

بعد از کمی خنک شدن، هل را اضافه می کنیم. بهتر است هل را از قبل آسیاب نکنید چون عطر آن از بین می رود. همچنین بادام یا گردو را در آسیاب کن می ریزیم و در حد اینکه کمی خرد شوند آسیاب می کنیم. بادام یا گردو را کنار می گذاریم و بعدا اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از خنک شدن کامل مخلوط آرد، پودر قند را داخل مواد الک می کنیم. سپس پودر هل و زنجبیل را اضافه کرده و با پشت قاشق مواد را به خورد آرد می دهیم. در این مرحله باید حلوا خوب هم بخورد تا یکدست شود.

مرحله ششم

در ادامه بادام یا گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و بعد حلوا را فشار می دهیم تا منسجم شود و حلوا را کنار تابه جمع می کنیم. سپس کفگیر را داخل حلوا فرو می کنیم و حلوا را بلند و بعد بشقاب را روی حلوا برمی گردانیم و بعد حلوا را داخلش برمی گردانیم و سرو می کنیم.

منبع: بارونک

504839