در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان مطرح شد؛

خبر خوب رئیس اتاق تعاون ایران از بازارسازی تعاونی‌ها در صنعت ساختمان

رییس اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت:در حوزه کشورهای همسایه و خلیج فارس اقداماتی را در راستای بازارسازی و تجاری سازی محصولات صنعت ساختمانی تعاونی ها انجام داده ایم.
تصویر خبر خوب رئیس اتاق تعاون ایران از بازارسازی تعاونی‌ها در صنعت ساختمان

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: در حوزه کشورهای همسایه و خلیج فارس اقداماتی را در راستای بازارسازی و تجاری سازی محصولات صنعت ساختمانی تعاونی ها انجام داده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، « بهمن عبداللهی» روز پنجشنبه در حاشیه بیست ‌سومین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز فروش و نمایشگاه محصولات صنعت ساختمان در روسیه راه اندازی می شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم بازار خوبی را برای محصولات کشورمان که انصافا می‌توان گفت به جهت کیفیت قابل رقابت با برخی از کشورهای اروپایی است و حتی در برخی موارد بهتر از آنهاست بتوانیم در این حوزه اقدامات خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان است گفت: این نمایشگاه توسط اتاق تعاون ایران برگزار می شود این نمایشگاه به دو جهت وسعت و بزرگی رکورد تازه ای را به جا گذاشت امسال با گردهمایی و وسعت ۱۱۰ هزار متر نمایشگاه بالغ بر ۸۵۰ شرکت در نمایشگاه حضور دارند که ۱۰۰ شرکت خارجی هستند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه ساختمانی در حوزه صنعت در قرن و بزرگترین نمایشگاه در آسیا است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمانی در کشور به بالندگی رسیده است گفت: این صنعت می تواند پیشرو پیشرو صنایع دیگر در حوزه صادرات باشد هم به جهت کمی و کیفیت ارتقا یافته است می تواند پیشرو در صادرات کشور باشد.

وی بیان داشت: یکی از مزیت‌های کشور ما به خصوص در صادرات خدمات مهندسی فنی است ما در کشورهای افریقایی و آسیایی و امریکایی لاتین صادرات خوبی در این زمینه داشتیم شاید جز اولین حجم ارزش صادراتی در بین خدمات بالاترین ارزش داشته است.

وی ابراز داشت: حتما این توانایی در حوزه مهندسی و فنی وجود دارد که می تواند بیش از این ارتقا یابد آن چه صاحب نظران این بخش معتقد هستند تا سه برابر قابل افزایش داشته باشد میزان حجم صادرات و خدمات فنی مهندسی و با توجه به بازارهای خوبی که داریم و رضایتی که در کشورهای مختلف وجود دارد حتما قابل رشد است در این زمینه نیز دولت باید به حمایت بپردازد.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم مورد نیاز کشور در جهت ساخت مسکن، ما چاره‌ای جز این نداریم که از مسیر صنعتی سازی پیش رویم.شرکت‌هایی در این نمایشگاه حضور دارند که روش‌های جدیدی را در حوزه ساخت دارند و به نمایش گذاشته‌اند البته ما نیز تیم‌هایی را به دیگر کشورها اعزام کرده‌ایم که وضعیت را ارزیابی می‌کنند تا بتوانند از روش‌های نوین ساخت مسکن در دنیا استفاده کنیم.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به نیازی که در کشور وجود دارد و آن ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در کشور است با روش‌های سنتی بسیار سخت می‌توان به این رقم دست یافت بنابراین چاره‌ای جز دست یابی به روش‌های نوین و پیشرفته نداریم البته به لحاظ صنعت روز با جهان فاصله‌ای داریم امیدواریم با تلاشی که صورت می‌گیرد ظرف دو سه سال آینده از این ظرفیت استفاده کنیم و ما نیز بتوانیم از تکنولوژی و روش‌های نوین دنیا در حوزه ساخت مسکن به روش صنعتی استفاده کنیم.

505670