گزارش روزانه بورس ۲۲ مرداد/ درجا زدن شاخص کل در روز رشد پالایشی‌ها

بازار سهام دومین روز کاری هفته را اگرچه پیرو معاملات دیروز با فشار عرضه آغاز کرد اما رفته رفته از فشار فروش گرفته شد و معاملات متعادل تر از روز گذشته دنبال شد.
تصویر گزارش روزانه بورس ۲۲ مرداد/ درجا زدن شاخص کل در روز رشد پالایشی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، بازار سهام دومین روز کاری هفته را اگرچه پیرو معاملات دیروز با فشار عرضه آغاز کرد اما رفته رفته از فشار فروش گرفته شد و معاملات متعادل تر از روز گذشته دنبال شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 1700 واحدی به 1 میلیون و 987 هزار واحد رسید و همچنین نتوانست موفق به پس گیری کانال 2 میلیون واحدی شود، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 2 هزارواحدی به ارتفاع 691 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «شتران» و «خساپا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فجهان»، «انتخاب» و «خاور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «نیای» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 22 مرداد ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود یک میلیارد و 93 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 231 نماد در محدوده مثبت و 189 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 201 نماد در محدوده مثبت و 135 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

506769