رئیس جمهور شخصا به موضوع بازسازی استادیوم آزادی ورود کند

رئیس فراکسیون ورزش جامعه ورزش و علاقه مندان ورزش را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: بنابراین این مسئله می‌طلبد که آقای رئیس جمهور شخصا به موضوع ساخت و تکمیل استادیوم‌های اختصاصی برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود کند. هواداران فوتبال و ورزش فراموش کار نیستند و رئیس جمهور و دولتمردان یقین بدانند که اگر چنین اقدامی را انجام دهند، مردم به آن‌ها پاسخ مثبت خواهند داد.
تصویر رئیس جمهور شخصا به موضوع بازسازی استادیوم آزادی ورود کند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد‌مهدی فروردین با انتقاد شدید از وضعیت اسفناک استادیوم آزادی، عنوان کرد: مـتأسفم که امروز باید حسرت کشورهایی را بخوریم که روزی آرزوی حضور و بازی در استادیوم آزادی را داشتند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانداردهای استادیوم آزادی امروز نه تنها کفاف برگزاری بازی‌های بین المللی و آسیایی را نمی‌دهد بلکه برای برگزاری بازی‌های داخلی نیز خطرناک است.

بازسازی استادیوم آزادی

وی ادامه داد: متأسفانه دولتمردان از گذشته تاکنون برنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی نداشتند و ما امروز با چنین وضعیتی مواجه شده‌ایم که نمی‌توانیم از تماشاگری که یک سرمایه اجتماعی بوده و حاضر است در گرما و سرما به صورت میلیونی در استادیوم‌های سراسر کشور حضور پیدا کند، میزبانی کنیم.

فروردین یادآور شد: این سرمایه اجتماعی ارزش این را دارد که از اعتبارات سایر بخش‌ها بکاهیم و به این حوزه اختصاص دهیم اما باید تأسف خورد که اراده‌ای در گذشته برای حل این مشکلات وجود نداشته است.

باید حداقل 5 استادیوم مجهز و به روز در کشور داشته باشیم

رئیس فراکسیون ورزش تأکید کرد: از رئیس جمهور که نگاه ویژه‌‎ای به ورزش دارد، انتظار داریم به متولیان حوزه ورزش و معاون اول خود تکلیف کند که در جهت ساخت و تجهیز حداقل 5 استادیومی که در سراسر کشور دارای تمامی استانداردها باشند، وارد عمل شوند.

بازسازی استادیوم آزادی

وی افزود: مهم‌تر از همه امروز دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس فاقد استادیوم بوده و نمی‌توانند میزبانی بازی‌‎های آسیایی را به عهده بگیرند. این مشکلات باید در جلساتی با حضور آقای رئیس جمهور مطرح تا تصمیمی ملی برای بهبود وضعیت استادیوم آزادی و احداث و تجهیز چند استادیوم دیگر در کشور اتخاذ شود.

فروردین با بیان اینکه ایران ما، کشوری ثروتمند بوده و به لحاظ نیروی انسانی نیز بهترین‌‎ها را داریم، گفت: همانطور که در جام جهانی قطر مشاهده شد، بهترین مهندسان استادیوم‌های میزبان جام جهانی قطر، ایرانی بودند لذا در حوزه معماری و عمران نیروی انسانی توانمندی داریم که باید از آن‌ها بهره برد تا دغدغه این را نداشته باشیم که ناظرین فیفا و AFC می‌خواهند از استادیوم‌های ما بازدید کنند.

بازسازی استادیوم آزادی

این نماینده مردم در مجلس، جامعه ورزش و علاقه مندان ورزش را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: بنابراین این مسئله می‌طلبد که آقای رئیس جمهور شخصا به موضوع ساخت و تکمیل استادیوم‌های اختصاصی برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود کند. هواداران فوتبال و ورزش فراموش کار نیستند و رئیس جمهور و دولتمردان یقین بدانند که اگر چنین اقدامی را انجام دهند، مردم به آن‌ها پاسخ مثبت خواهند داد.

وی تصریح کرد: راه‌های مختلفی برای جذب سرمایه وجود دارد و حتی می‌توان از بخش خصوصی و هواداران نیز برای ساخت استادیوم کمک گرفت ولی دولتمردان باید بدانند که ساخت استادیوم و زیرساخت‌های ورزشی به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده ورزش و حفظ سرمایه اجتماعی کشور است.

منبع: خانه ملت

508046