ساندویچ پنیر کبابی/ ترکیبی آسان و خوشمزه + دستور پخت

ساندویچ پنیر کبابی یا ساندویچ هالومی که به اسم ساندویچ پنیر گریل شده هم شناخته می‌شود، یک غذای سریع‌پخت و محبوب در دنیاست. پنیر کبابی که خاستگاه آن به کشور قبرس بازمی‌گردد، در ایران نیز تولید می‌شود و پنیری جذاب برای انواع فینگرفودها یا روی میز مزه است. جالب است بدانید که گیاهخواران از این پنیر به جای گوشت در انواع خورش‌ها استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که با نحوه درست کردن ساندویچ پنیر کبابی آشنا شوید، با ما همراه باشید.
تصویر ساندویچ پنیر کبابی/ ترکیبی آسان و خوشمزه + دستور پخت

به گزارش سایت خبری پرسون، ساندویچ پنیر کبابی یا ساندویچ هالومی که به اسم ساندویچ پنیر گریل شده هم شناخته می‌شود، یک غذای سریع‌پخت و محبوب در دنیاست. پنیر کبابی که خاستگاه آن به کشور قبرس بازمی‌گردد، در ایران نیز تولید می‌شود و پنیری جذاب برای انواع فینگرفودها یا روی میز مزه است. جالب است بدانید که گیاهخواران از این پنیر به جای گوشت در انواع خورش‌ها استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که با نحوه درست کردن ساندویچ پنیر کبابی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

پنیر هالومی چه طعمی دارد؟

پنیر هالومی هم طعم خامه‌ای و شیری و هم طعمی شور دارد. پنیر کبابی خام بافت سفت و کمی فنری دارد. وقتی این پنیر، کبابی یا سرخ می‌شود، بیرون آن کمی کریسپی و ترد می‌شود، اما داخل آن نرم می‌شود؛ این در حالی است که شکل کلی پنیر کبابی حفظ می‌شود.

پنیر کبابی معمولاً به صورت پخته شده سرو می‌شود اما مصرف خام آن نیز مشکلی ندارد. این پنیر در قبرس معمولاً به صورت خام می‌شود.

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی

ساندویچ پنیر کبابی یک غذای ایده‌آل به عنوان ناهار، میان‌وعده و حتی شام است. برای درست کردن این ساندویچ کافی است مراحل زیر را طی کنید:

مواد لازم برای ساندویچ پنیر کبابی

  • نان: برای درست کردن این ساندویچ می‌توانید از هر نانی که مورد علاقه‌یتان است استفاده کنید. معمولاً ساندویچ پنیر کبابی با نان تست سرو می‌شود.
  • پیاز: بهترین پیاز برای ساندویچ پنیر کبابی، پیاز شیرین است. اگر پیاز شیرین ندارید، یک پیاز زرد معمولی نیز مناسب است.
  • لیمو ترش: 1 تا 2 عدد لیموترش برای این ساندویچ کافی است.
  • پودر سیر
  • سس مایونز

طرز تهیه

  1. در مرحله اول باید سس مخصوص ساندویچ هالومی را درست کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فلفل سیاه، پودر سیر و آب لیمو را با مایونز مخلوط کنید و کنار بگذارید. اگر دوست دارید، می توانید چند قطره از سس کچاپ تند نیز به ترکیب اضافه کنید.
  2. سپس پیاز و پنیر کبابی را به صورت خلال برش بزنید. پنیر کبابی را کاملاً خشک کنید و سپس دو طرف پنیر کبابی و پیاز را با قلم مو روغن بمالید. به هر دو طرف پنیر کبابی و پیاز مقداری فلفل سیاه نیز اضافه کنید.
  3. پنیر کبابی، تکه‌های نان و پیازها را روی یک تابه مخصوص گریل و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هر دو طرف این مواد را کباب کنید.
  4. سپس سس مایونز طعم دار شده را روی هر تکه نان بمالید.
  5. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که ساندویچ پنیر کبابی را همراه با برش‌های کاهو و گوجه فرنگی دیزاین کنید.

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی با پنیر پیتزا

اگر دسترسی به پنیر هالومی ندارید، می‌توانید از انواع پنیر پیتزا برای درست کردن ساندویچ پنیر استفاده کنید.همچنین شما میتوانید پنیر پیتزا را خودتان درست کنید و یا برای خرید پنیر پیتزا درجه 1 به سایت لبنیات کالین مراجعه کنید. برای درست کردن ساندویچ با پنیر پیتزا کبابی مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم

  • نان تست
  • کره
  • پنیر پیتزا (ترجیحاً مخلوط موزارلا و چدار)
  • سس خردل

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که سس خردل را می‌توانید به صورت جداگانه کنار غذا سرو کنید. همچنین می‌توانید آن را در دستور پخت ساندویچ پنیر کبابی قرار دهید. این بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.

طرز تهیه

  1. تابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری کره داخل آن بریزید. معمولاً کره‌هایی که عطر خاصی دارند باعث می‌شوند که طعم غذا بهتر شود. کره کالین می‌تواند به شما در خوشمزه‌تر شدن این ساندویچ کمک کند.
  2. نان‌های تست را داخل تابه بگذارید. مقداری حرارت را کم کنید تا نان‌ها نسوزند.
  3. اگر دوست دارید که از خردل در دستور پخت غذا استفاده کنید، یک طرف نان‌ها را سس خردل بزنید و طرف دیگر را سرخ کنید. سس را به خوبی روی نان پخش کنید تا همه جای نان، خردل پخش شود.
  4. حالا روی نان‌های تست، پنیر پیتزای رنده شده مخلوط موزارلا و چدار بریزید.
  5. لایه‌های بعدی نان تست را روی نان‌های تستی که داخل تابه است قرار دهید.
  6. اگر یک طرف نان تست سرخ شده، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. در این مدت، پنیر پیتزا نیز ذوب می‌شود.
  7. می‌توانید مقدار دیگری پنیر پیتزا را داخل تابه بریزید تا در کره ذوب شود و سپس آن را روی نان بمالید.

ساندویچ پنیر پیتزای کبابی آماده است. نوش جانتان!

پنیرهای کالین و چند برابر شدن طعم لذیذ ساندویچ پنیر کبابی

اکنون که با نحوه درست کردن 2 مدل ساندویچ پنیر کبابی آشنا شدیم، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا بهتر است از پنیرهای کالین در انواع ساندویچ پنیر کبابی استفاده کنیم؟

لبنیات کالین یکی از برترین برندهای لبنی در ایران است که از سال 1380 تاسیس شده و به نوآوری در تولید شهرت دارد. این برند محصولات خود را بر اساس کیفیت و دقت بالا عرضه می‌کند. محصولات متنوع و باکیفیت کالین در انواع پنیر، کره، خامه و پودرهای صنعتی عرضه می‌شود. پنیرهای طبیعی و پنیرهای پروسس کالین از جمله محصولات بسیار محبوب هستند.

اگر قصد خرید پنیر کالین و دیگر انواع محصولات کالین را دارید، به وبسایت این شرکت به آدرس calindairy.com مراجعه کنید یا محصولات را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایندگی‌های کالین خریداری کنید.

532535