محکومیت حادثه تروریستی در بغلان توسط سفارت کشورمان در افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان حادثه تروریستی امروز در مسجد امام زمان (عج) شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان رامحکوم کرد.

تصویر محکومیت حادثه تروریستی در بغلان توسط سفارت کشورمان در افغانستان

به گزارش سایت خبری پرسون، سفارت کشورمان در کابل در توییتی با اشاره به حادثه انفجار در مسجدی در ولایت بغلان نوشت: امروز تروریست‌های افراطی که از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردارند، یک حادثه تروریستی ددمنشانه و خونبار را در مسجد امام زمان (عج) شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان در هنگام نماز جمعه مرتکب شدند و موجب شهادت و جراحت جمعی از نمازگزاران بیگناه افغانستان گردیدند.
‏سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ضمن محکومیت شدید این حادثه؛ مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده قربانیان ابراز داشته، برای مجروحان شفای عاجل و برای شهدای این حادثه تروریستی غفران الهی را درخواست می نماید.
براساس این گزارش، یک منبع محلی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بر اثر انفجار در مسجد شیعیان در ولایت بغلان افغانستان دست کم ۱۷ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

برخی رسانه‌های محلی به نقل از شاهدان می‌گویند مواد انفجاری جاسازی شده در داخل مسجد در زمان برگزاری نماز منفجر شده است.

گروه داعش در گذشته حملات خونین علیه مساجد شیعیان در شهرهای مختلف این کشور انجام داده و مسئولیت آن‌ها را نیز برعهده گرفته است.

مسئولان امنیتی طالبان نیز در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

همچنین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ‎مزارشریف انفجار امروز در ‎مسجد امام زمان شهر ‎پلخمری مرکز ولایت بغلان را که به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مسلمانان نمازگزار منجر گردید محکوم نموده و برای شهدای این حادثه علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر الهی آرزو کرد.

منبع: مهر

533559