چگونه می توان از انتقال HPV به نوزاد جلوگیری کرد؟

هرکسی که در طول رابطه جنسی در معرض HPV قرار می گیرد ممکن است آلوده شود، اما آیا ممکن است فردی آن را به نوزاد خود منتقل کند؟
تصویر چگونه می توان از انتقال HPV به نوزاد جلوگیری کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) شایع ترین عفونت مقاربتی (STI) است که بیشترین میزان شیوع آن در آفریقا، اروپای شرقی و آمریکای لاتین است. HPV می تواند از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی یا تماس جنسی پوست به پوست از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

هرکسی که در طول رابطه جنسی در معرض HPV قرار می گیرد ممکن است آلوده شود، اما آیا ممکن است فردی آن را به فرزند متولد نشده خود منتقل کند؟

خطرات بارداری با HPV

اکثر افرادی که قبلاً به HPV آلوده شده‌اند، نسبت به سایر افراد در بارداری مشکلی ندارند. اگر تا به حال به کندیلوم تناسلی (زگیل تناسلی) مبتلا شده اید، به پزشک متخصص زنان خود اطلاع دهید. اگر در حال حاضر زگیل تناسلی دارید، می توان آنها را قبل از زایمان برای جلوگیری از خونریزی حین زایمان برداشت.

برخی از مطالعات نشان داده اند که خطر سقط جنین و زایمان زودرس در افرادی که با HPV تشخیص داده شده اند و بافت دهانه رحم برای جلوگیری از توسعه سرطان دهانه رحم برداشته شده است، بیشتر است. سابقه HPV نشان داده نشده است که روند زایمان و زایمان را تغییر دهد.

منبع: مهر

544326