میان ارتش آمریکا و اسرائیل اختلاف‌‌هایی وجود دارد

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها بیشتر برای اِعمال سیاست بازدارنده وارد منطقه شده‌اند و این نگرانی وجود ندارد که جنگ به کشورهای دیگر نیز سرایت کند.
تصویر میان ارتش آمریکا و اسرائیل اختلاف‌‌هایی وجود دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد و آمریکا هم به حمایت‌هایش از این رژیم ادامه می‌دهد. در تازه‌ترین خبر آمریکا دو جنگنده اف۱۶ را به منطقه فرستاده است. حالا پرسش آن است اعزام این دو جنگنده و پیشتر دو ناو به منطقه چه پیامی دارد؟

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آمریکایی‌ها بیشتر برای اِعمال سیاست بازدارنده وارد منطقه شده‌اند و این نگرانی وجود ندارد که جنگ به کشورهای دیگر نیز سرایت کند زیرا منطقه خاومیانه دارای حساسیت‌های زیادی است. بخش مهمی از انرژی دنیا از این منطقه تأمین می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در خاورمیامه انجام شده است. از سوی دیگر آمریکا فعلا درگیر جنگ تایوان و اوکراین است».

او ادامه داد: «به نظر می‌رسد هدف آمریکا کنترل اسرائیل است و نمی‌خواهد دامنه جنگ گسترش یابد. از این سو ما هم نمی‌خواهیم جنگ فراگیر شود و هر دو طرف یعنی ایران‌ و آمریکا سیاست‌های کنترل‌شده‌ای را دنبال می‌کنند. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که بیت ارتش آمریکا و اسرائیل اختلاف‌‌هایی وجود دارد؛ مشخصا درباره حمله زمینی به خاک غزه».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان‌ کرد: «من باور دارم حزب‌الله لبنان هم وارد جنگ مستقیم با اسرائیل نمی‌شود و همه تونایی‌اش را به کار نمی‌گیرد».

بیگدلی در پایان گفت: «حتی اگر‌ جنگ طولانی‌تر هم شود بعید است ایران اجازه حمله به حزب‌الله بدهد. این تحرکاتی که اخیرا می‌بینیم همه توان حزب‌الله نیست و اسرائیل هم می‌داند حزب‌الله وارد یک جنگ تمام‌عیار مانند آنچه در سال ۲۰۰۶ دیدیم، نشده است».

منبع: نامه نیوز

545605