کلاهبرداری ملکی و لزوم استفاده از وکیل ملکی

طبق آمار جمع آوری شده در ۶ ماه اول سال جاری، پرونده های ملکی بخش عمده ای از پرونده های دادگستری را شامل می شوند، اما دلیل این همه کلاهبرداری در زمینه ملکی چیست؟ ریشه این همه کلاهبرداری در چیست؟ در این مقاله وکیل ملکی موسسه حقوقی دادخواهان مجد به بررسی موضوع انواع کلاهبرداری  ملکی و لزوم استفاده از وکیل ملکی خواهد پرداخت.
تصویر کلاهبرداری ملکی و لزوم استفاده از وکیل ملکی

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق آمار جمع آوری شده در ۶ ماه اول سال جاری، پرونده های ملکی بخش عمده ای از پرونده های دادگستری را شامل می شوند، اما دلیل این همه کلاهبرداری در زمینه ملکی چیست؟ ریشه این همه کلاهبرداری در چیست؟ در این مقاله وکیل ملکی موسسه حقوقی دادخواهان مجد به بررسی موضوع انواع کلاهبرداری ملکی و لزوم استفاده از وکیل ملکی خواهد پرداخت.

دلایل اصلی کلاهبرداری ملکی

بررسی های وکلای ملکی موسسه حقوقی دادخواهان مجد نشان می دهد ۲ دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد: دلیل اول عدم آگاهی عموم مردم از مسائل حقوقی در زمینه ملکی است و دلیل دوم عدم مشوره با وکیل ملکی معتبر می باشد. اگر راه حلی برای مشکل دوم ارائه دهیم مشکل اول به صورت خودکار حل می شود، می پرسید منظورم چیست؟

منظورم این است که طبیعی است که اکثر مردم در زمینه دعاوی ملکی اطلاعات زیادی نداشته باشند. آیا همه مردم در رشته حقوق تحصیل کرده اند؟ می خواهم به این نقطه برسم که اگر جوری فرهنگ سازی کنیم که افراد پیش از آنکه بخواهند هر گونه اقدامی در زمینه ملکی انجام دهند با یک وکیل ملکی حرفه ای مشورت کنند آیا کلاهبرداران باز هم می توانند انقدر آزادانه جولان بدهند؟ قطعا خیر.

انواع کلاهبرداری ملکی:

در انتهای این مطلب راهکاری را به شما پیشنهاد خواهم داد که دیگر خیالتان از دست کلاهبرداران ملکی راحت باشد. اما پیش از آن لازم است تا با برخی از انواع کلاهبرداری ملکی آشنا شویم:

کلاه برداری به شیوه انتقال مال غیر:

اگر شخص حقیقی یا حقوقی با تنظیم مبایعه نامه تعهد دهد که ازای دریافت مبلغ مشخص، سند ملکی را به نام خریدار بزند اما در نهایت سند را به نام شخص دیگری بزند کلاهبرداری به روش انتقال مال غیر صورت گرفته.

کلاهبرداری ملکی با مهریه همسر:

طبق گزارش وکیل ملکی موسسه حقوقی دادخواهان مجد این روش کلاهبرداری در سال اخیر بسیار مورد توجه کلاهبرداران بوده. در این روش شخص کلاهبردار ملک را به عنوان مهریه به همسرش داده و سپس ملک می فروشد و از کشور خارج می شود سپس همسر وی مهریه خود را طلب کرده و دادگاه نیز معامله را ابطال می کند و همسر شخص کلاهبردار ملک را فروخته و از کشور خارج می شود.

کلاهبرداری در زمین های قولنامه ای:

از دیگر روش های شایع کلاهبرداری ملکی می توان به زمین هی قولنامه ای اشاره کرد. برای اینکه در دام این کلاهبرداران نیافتید حتما تمام مراحل ثبت قانونی و... را در دفاتر اسناد رسمی معتبر انجام دهید.

کلاهبرداری رایج ملکی با عنوان دریافت وام

امروزه شبکه های اجتماعی و بعضا پیامک های انبوه و حتی روزنامه ها پر شده از عناوین جذاب دریافت وام بانکی با کمترین سود برای خرید ملک، این آگهی ها عموما افراد بی تجربه را هدف خود می دهند. برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ابتدا سایت آن شرکت و دفتر مرکزی آنها را بررسی کنید و سپس به بانک مورد نظر مراجعه کنید و درباره موضوع با انها مشورت کنید.

همانطورکه پیشتر اشاره کردیم کلاهبرداری ملکی به شیوه های مختلفی انجام می شود که در اینجا به برخی از آنها پرداختیم در ادامه مطلب به برخی نکات برای جلوگیری از کلاهبرداری ملکی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیشترین کلاهبرداری ملکی در چه نوع ملک هایی صورت می گیرد؟

کلاهبرداری ملکی در هرنوع ملکی ممکن است اتفاق بیافتد اما در بیشتر موارد این ملک ها مورد توجه کلاهبرداران می باشد:

  • املاک مشاع
  • املاک شراکتی
  • املاک ورثه ای
  • املاک قدیمی و کلنگی
  • املاکی که به مدت طولانی خالی از سکنه باشد
  • املاک با مالک نامعلوم

چطور از کلاهبرداری ملکی جلوگیری کنیم؟

  • پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می شود، فریب تبلیغات و قیمت های دروغین، موسسه های ملکی تازه تاسیس را نخورید و حتما پیش از هرگونه اقدامی از افراد آگاه در این زمینه مشاوره بگیرید.
  • از وکیل ملکی معتبر استفاده کنید: استفاده از وکیل ملکی با تجربه و شناخته شده می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری و اجرای معاملات ملکی کمک زیادی کند. وکیل ملکی می‌تواند اسناد و قراردادها را به دقت بررسی کند و از مسائل حقوقی محتمل هشدار دهد.
  • قبل از هرگونه معامله، تحقیقات دقیقی در مورد ملک مورد نظر انجام دهید. از اصالت ملک، مالکیت، بدهی‌ها و مشکلات حقوقی ممکن است سوال کنید.
  • هرگز معاملات ملکی را بدون قرارداد رسمی انجام ندهید قرارداد باید اصولی نوشته شود و تمام شرایط معامله را دربر گیرد. در صورت هرگونه ابهام با وکیل تنظیم قرارداد مشورت کنید.
  • تنظیم قرارداد پیش فروش ملک در دفاتر اسناد رسمی و دریافت مدارک کافی در جلوگیری از پیش فروش ملک به چندین نفر بسیار موثر است.

چرا باید از وکیل ملکی استفاده کنیم؟

استفاده از وکیل ملکی در فرآیند خرید و فروش ملک اهمیت زیادی دارد. وکیل ملکی به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات حقوقی جلوگیری کنید و معاملات ملکی خود را به بهترین شکل انجام دهید. او همچنین به شما در مسائل مالیاتی، بررسی قرارداد، حل مشکلات حقوقی و مذاکرات کمک می‌کند، که همگی از موارد مهم در انجام معاملات ملکی هستند.

راه حل نهایی

در ابتدای محتوا درباره راه حلی با شما صحبت کردم که خیال شما را از کلاهبرداری ملکی راحت می کند. امروزه اکثر موسسات حقوقی با کمترین هزینه به شما مشاوره می دهند تا در دام کلاهبرداران نیافتید اما ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد پا را فراتر گذاشتیم و با مشاوره تخصصی کاملا رایگان در کنار شما هستیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان مهمان ما باشید. همچین می توانید با پر کردن فرم درخواست مشاوره در صفحه خدمات حقوقی منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

آدرس: تهران، نیاوران، خیابان جماران، پلاک 5، واحد2

02126139409

02126139677
02126450491

09126131767

منبع: موسسه حقوقی دادخواهان مجد

546230