عطر یونیسکس رایحه‌ای برای همه سلیقه ها

عطرها از جذاب‌ترین محصولاتی هستند که در میان طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه بدون محدودیت سنی مورد مصرف قرار می‌گیرند. این محصولات با رایحه‌های متفاوت و اغلب در انواع مردانه و زنانه تهیه می‌شوند. اما نمونه‌ای از عطرها وجود دارند که مصرف آن‌ها هیچ محدودیت جنسی ندارد و مردان و زنان به یک اندازه از رایحه دلپذیرشان لذت می‌برند. این عطرها به نام عطر اسپرت یا عطر بدون جنسیت شناخته می‌شوند.
تصویر عطر یونیسکس رایحه‌ای برای همه سلیقه ها

به گزارش سایت خبری پرسون، عطرها از جذاب‌ترین محصولاتی هستند که در میان طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه بدون محدودیت سنی مورد مصرف قرار می‌گیرند. این محصولات با رایحه‌های متفاوت و اغلب در انواع مردانه و زنانه تهیه می‌شوند. اما نمونه‌ای از عطرها وجود دارند که مصرف آن‌ها هیچ محدودیت جنسی ندارد و مردان و زنان به یک اندازه از رایحه دلپذیرشان لذت می‌برند. این عطرها به نام عطر اسپرت یا عطر بدون جنسیت شناخته می‌شوند.

عطر یونیسکس چیست؟

عطرها موادی جذاب، معطر و خوشبو هستند که از گذشته‌های دور به منظور ایجاد بوی خوش در افراد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این محصولات جذاب و دوست‌داشتنی در انواع مختلف تولید شده و شامل طیف گسترده‌ای از رایحه‌های تلخ و شیرین، تند و ملایم و گرم یا خنک می‌شوند. علاقمندی خانم‌ها به عطرهای شیرین و آقایان به رایحه‌های تند و تلخ، به مرور باعث شد تا عطرها از لحاظ جنسیتی به تفکیک برسند.

اما در موارد متعددی دیده شده است که خانم‌ها عطرهای مردانه و آقایان عطرهای زنانه را بپسندند و به رایحه جذابشان علاقمند شوند. اما تنها به‌دلیل تفکیک‌های جنسیتی و باورهای غلط، روی علایق خود سرپوش بگذارند. عطر یونیسکس اما عطری است که مردان و زنان بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند از آن استفاده کرده و از رایحه جذاب آن به یک اندازه لذت ببرند.

در واقع در این عطرها، رایحه‌های مردانه و زنانه به شیوه‌ای کاملا اصولی تلفیق و ترکیب شده‌اند و اغلب نت‌های به کار رفته در آن‌ها، تلخ و خنک است؛ چراکه آمارها نشان داده عطرهای تلخ و خنک چه در میان مردان و چه در میان بانوان محبوبیت بیشتری دارند. عطرهای یونیسکس را به عطر‌های بدون جنسیت یا عطرهای اسپرت نیز می‌شناسند و این محصولات تنوع گسترده‌ای دارند.

تفاوت عطرهای مردانه با زنانه در چیست؟

عطرهای زنانه و مردانه با ملاحظه علاقمندی آقایان و بانوان تولید می‌شوند و هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند. به‌طورمثال رایحه عطرهای زنانه اغلب گرم و شیرین و البته سبک است و بیشتر از رایحه گل‌ها تهیه می‌شوند اما در تولید عطرهای مردانه رایحه‌های قوی تند، تلخ و خنک نظیر رایحه چوب، چرم و گیاهان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر آن، انواع عطرها از لحاظ نوع بسته بندی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. عطرهای مردانه معمولا شکل کاملا ساده‌ای دارند و در چند رنگ محدود هستند. اما در خرید عطر زنانه معمولا با تنوعی از محصولات روبه‌رو هستیم که از لحاظ شکل بسته‌بندی بسیار پر زرق و برق بوده و جزئیات، تزئینات و رنگ‌های متنوعی دارند.

مزایای مهم استفاده از عطرهای یونیسکس

شاید از نظر برخی افراد خرید عطر یونیسکس کار سخت و پیچیده‌ای به نظر برسد و اغلب افراد ترجیحا به سراغ عطرهای تفکیک شده بروند. اما عطر یونیسکس دارای یکسری مزیت‌ها است که انگیزه خرید آن را در افراد تقویت می‌کند. این مزایا عبارتند از:

رایحه

عطر یونیسکس از رایحه منحصربه‌فرد و خاصی برخوردار است که علت آن به ترکیب نت‌های متفاوت و پیچیده آن‌ها مربوط می‌شود. این عطرهای اسپرت برای زوج‌هایی که دوست دارند از یک رایحه مشترک استفاده کنند، بهترین انتخاب است.

هزینه

عطر یونیسکس تلفیق دو عطر مردانه و زنانه است؛ بنابراین با خرید یک عطر، خانم و آقا می‌توانند از آن استفاده کرده و هزینه اضافی برای خرید عطرهای مجزای مردانه و زنانه پرداخت نکنند.

قابلیت استفاده در فصول مختلف سال

برخلاف عطرهای تفکیک شده به لحاظ جنسیتی، عطر یونیسکس در تمام فصول سال و بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده است. اغلب این عطرها برای استفاده در میهمانی‌ها و جلسات خاص مناسب هستند.

خاص‌ترین عطرهای یونیسکس مردانه و زنانه کدامند؟

از نمونه‌های مختلف عطر یونیسکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عطر تام فورد بلک ارکید

این عطر جذاب که مناسب برای مصرف خانم‌ها و آقایان است رایحه‌ای گرم و شیرین، ماندگاری بسیار خوب و پخش بوی فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول در سال ۲۰۰۶ وارد بازار عطر و ادکلن شد به‌دلیل سبک طراحی خاص، در همان نگاه اول حس خاص بودن، جوانی و بلند پروازی را در فرد القا می‌کند. رنگ شیشه این محصول مشکی است و یک پلاک طلایی با نام تام فورد در وسط آن حک شده است.

ادکلن شنل له لیون

این شنل محصول سال ۲۰۲۰ است و به لحاظ رایحه، در دسته عطرهای شرقی قرار می‌گیرد. رایحه این محصول شامل عطر ترنج، کهربا، لیمو ترش، مشک، وانیل، چوب صندل سفید و نعناع هندی می‌شود. عطر شنل له لیون درون یک شیشه بلند و باریک مستطیلی شکل قرار دارد و دارای یک درب پلاستیکی مشکی رنگ است. در مرکز این محصول نیز نام برند شنل به‌طور واضح، دیده می‌شود.

ادکلن دیور وانیلا دیوراما

نمونه‌ای دیگر از عطر یونیسکس، دیور وانیلا دیوراما است که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار عطر شد. عطر دیور رایحه‌های متفاوت پرتقال، نعناع هندی، فلفل صورتی، لیمو ترش، کاکائو، هل، چوب صندل سفید و وانیل را در بر دارد و در گروه بویایی گل‌های شرقی قرار می‌گیرد.

کازاموراتی زرچوف اکسنتو اوردوز

اکسنتو اوردوز یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین عطرهای بدون جنسیت است که رایحه آن احساسات جدیدی را در فرد ایجاد می‌کند. این عطر میوه‌ای جذاب، نت‌های جذابی از بالزامیک، رز بلقاری، یاس، رز، گل برف، زنبق و نت‌های سبز را در هم آمیخته و نقطه قوت آن به عطر ماندگار پخش بوی فوق‌العاده‌اش مربوط می‌شود.

میسون فرانسیس کورکجان

این عطر منحصر‌به‌فرد در سال ۲۰۰۹ توسط فرانسیس کورکجان و مارک چایا به تولید رسید. میسون فرانسیس کورکجان دارای کدهایی دقیق، همراه با خلوص و پیچیدگی است که در نهایت عطری کلاسیک و پراحساس را به فرد القا می‌کند.

باکارات رژ ۵۴

این عطر جذاب و فوق‌العاده زلال که از رایحه گل فام و چوب تهیه شده، چون نسیمی ملایم و روح نواز، احساساتی لطیف و ظریف را در افراد ایجاد می‌کند. باکارات رژ عطری با طبع گرم است که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده و طیف گسترده‌ای رایحه‌های سدر، یاس، زعفران و درخت نراد را در بر دارد.

جمع‌بندی

عطرها از جمله محصولاتی هستند که استفاده از آن‌ها علاوه بر ایجاد احساسات جذاب و خوشایند در خود فرد، دیگران را نیز از این احساسات بهره‌مند می‌سازند. این محصولات معمولا در انواع زنانه و مردانه تهیه می‌شوند. اما نوع دیگری از عطرها وجود دارند که از آن‌ها به عنوان عطر‌های یونیسکس یا به اصطلاح بدون جنسیت یاد می‌شود. در این مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین عطرهای یونیسکس پرداختیم و ویژگی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات به فروشگاه آنلاین عطر عطرش مراجعه کرده و با مناسب‌ترین قیمت‌ها اقدام به خرید عطر دلخواه خود نمایید.

منبع: فروشگاه عطرش

546932