کاربردهای شگفت‌انگیز سس‌مایونز در خانه‌داری و زیبایی

جالب است بدانید برخلاف ضررهای متعدد مصرف خوراکی سس مایونز برای سلامتی، این سس ناسالم کاربردهای غیر خوراکی جالبی دارد. از سفید کردن کلیدهای زرد پیانو گرفته تا نرم کردن موهای خشک و شکننده، سس مایونز کاربردهای عجیبی در خانه داری و زیبایی دارد.
تصویر کاربردهای شگفت‌انگیز سس‌مایونز در خانه‌داری و زیبایی

به گزارش سایت خبری پرسون، همه ما می دانیم که سس مایونز خوراکی سالمی نیست و استفاده طولانی مدت از آن ممکن است شما را به انواع بیماری ها از جمله افزایش قند خون، افزایش وزن، نفخ معده، افزایش کلسترول، بالا رفتن فشار خون و حتی بیماری های قلبی مبتلا کند. در ادامه به معرفی کاربردهای عجیب آن در خانه داری و زیبایی می پردازیم.

1- نرم کننده و حالت دهنده مو

سس مایونز سرشار از مواد مغذی است و از آنجایی که بر پایه روغن ساخته شده است، به راحتی می تواند موهای شما را چرب آنها را ترمیم کند. می توانید با استفاده از سس مایونز به عنوان ماسک مو از انواع آسیب های مختلف مانند شکستگی و موخوره جلوگیری کرده و ریشه و ساقه موهایتان را تقویت کنید.

2- درمان سوختگی

سرکه یک داروی بی حس کننده طبیعی است و از آنجا که سس مایونز حاوی مقادیری سرکه است، با قرار دادن سس مایونز سرد که تازه از یخچال خارج شده، بر روی سوختگی های جزئی و آفتاب سوختگی می توانید به تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی کمک کنید. سس مایونز پوست آسیب دیده شما را تسکین می دهد، رطوبت آن را حفظ می کند و سوزش و قرمزی آن را کاهش می دهد.

درمان سوختگی

3- لایه برداری پوست

همانطور که گفتیم، سس مایونز یک ماده نرم کننده عالی است که نه تنها مو بلکه پوست شما را نیز نرم می کند. می توانید این سس را بر روی قسمت های خشک، پوسته پوسته شده و زبر پوست مانند آرنج، زانو یا هر قسمت خشک دیگر بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

4- ماسک صورت

برای ساخت یک ماسک مرطوب کننده و لایه بردار صورت حدود یک یا دو قاشق چایخوری سس مایونز را درون یک کیسه پلاستیکی کوچک بریزید و درب آن را ببندید. سپس کیسه را به مدت چند دقیقه درون یک ظرف آب گرم فرو کنید. اکنون مایونز گرم شده را روی پوست صورت خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از 15 الی 20 دقیقه آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و سپس صورتتان را بشویید. این ماسک علاوه بر نرم کنندگی به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و پوست های مرده صورت را از بین می برد.

5- تقویت ناخن ها

اگر ناخن های ضعیف و شکننده ای دارید، می توانید با مقداری سس مایونز آنها را تقویت کنید. کافی است ناخن هایتان را درون یک فنجان سس مایونز فرو کنید و پس از 5 دقیقه آنها را بشویید. با این کار ناخن هایتان مقاوم تر خواهند شد.

6- پاک کردن آدامس از مو

اگر آدامس به موهایتان چسبیده است، می توانید مقداری سس مایونز را روی آدامس بمالید، به طوری که تمام آن را بپوشاند. سپس سس را به آرامی روی آدامس ماساژ دهید تا اثر چسبندگی آن را از بین ببرد. خواهید دید کم کم آدامس از روی موهایتان جدا می شود.

 پاک کردن آدامس از مو

7- پاک کردن آثار مداد رنگی از روی دیوار

می توانید به کمک سس مایونز معمولی آثار مداد رنگی را از روی دیوار پاک کنید. سس مایونز را به کمک یک دستمال تمیز یا حوله کاغذی بر روی آثار مداد رنگی بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را به کمک یک پارچه میکروفایبر تمیز نم دار پاک کنید. باقی مانده روغن سس را نیز با کمک مقداری آب و صابون از روی دیوار پاک کرده و دیوار را خشک کنید.

8- پاک کردن اثر چسب

گاهی اوقات آثار چسب نواری یا برچسب بر روی لوازم باقی می مانند و ما مجبوریم برای تمیز کردن آن به راه های مختلفی متوسل شویم. سس مایونز یکی از مواد موثر در از بین بردن آثار چسب از روی لوازم است. کافی است محل چسب را به مقداری سس مایونز آغشته کنید و سپس آن را با سشوار گرم کرده و پس از حدود 2 ساعت با دستمال پاک کنید.

9- تمیز کردن کلیدهای پیانو

پیانوهایی که کلیدهای آنها از جنس عاج هستند، به مرور زمان زرد شده و جلای اولیه خود را از دست می دهند. در چنین شرایطی می توانید یک لایه نازک از سس مایونز بر روی هر کدام از کلیدهای پیانو بمالید و پس از 5 الی 10 دقیقه آن را با یک دستمال نم دار تمیز کنید. سپس به کمک یک دستمال تمیز کاملا آن را خشک کنید.

 تمیز کردن کلیدهای پیانو

10- برق انداختن برگ گیاهان خانگی

ابتدا گرد و خاک برگها را با اسپری کردن مقداری آب از بین ببرید. سپس با استفاده از مقداری سس مایونز و یک پارچه نم دار اقدام به برق انداختن برگ گیاهان نمایید. روغن موجود در مایونز موجب براق شدن و درخشندگی برگ گیاه خواهد شد. پس از تمیز کردن برگ ها باقی مانده سس مایونز را به کمک یک دستمال تمیز پاک کنید.

11- درمان شپش

استفاده از سس مایونز در درمان شپش بسیار موثر است. سس مایونز روزنه تنفس شپش ها را مسدود کرده و در نهایت به مرگ آنها منجر خواهد شد. البته سس مایونز در از بین بردن شپش‌های بالغ اثر بیشتری دارند تا کشتن تخم‌های شپش. موهایتان را به سس مایونز آغشته کنید و آنها را به مدت 2 ساعت با کلاه حمام بپوشانید. سپس آنها را بخوبی بشویید و سعی کنید به کمک یک شانه در زیر دوش تمام شپش ها را از موهایتان خارج کنید.

منبع: راهنماتو

547429