کتاب «میهمان حبیب» رونمایی شد

کتاب «میهمان حبیب» به قلم رضا شاعری با حضور جمعی از دوستان و همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهدا رونمایی شد.

تصویر کتاب «میهمان حبیب» رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم رونمایی از کتاب «میهمان حبیب» به قلم رضا شاعری با حضور جمعی از دوستان و همرزمان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران و خانواده شهدا برگزار شد.

در این مراسم هادی خورشاهیان نویسنده کتاب کودکان و نوجوانان درباره این کتاب گفت:خاطرات کتاب جالب هستند و یک سیری را نشان می‌دهد؛ گاهی نکات مهم، نکات کوچکی هستند. این کتاب شروع خوبی دارد.

وی افزود: طی این سه سال برای حاج قاسم خیلی کارشده و خیلی نکات در کتاب خود حاج قاسم آمده است؛ اگر قرار است برای حاج قاسم کار کنیم، باید بتوانیم مخاطب را جذب کنیم. خرسند هستم یک کتاب دیگر درخصوص حاج قاسم نوشته شده است. این گام ارزشمند را به رضا شاعری نویسنده کتاب و همچنین مجموعه قدر ولایت تبریک می‌گویم.

در ادامه احمد عطایی مدیرمسئول نشر قدر ولایت با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، هفته بسیج و حوادث اخیر غزه، گفت: به نظر بنده واژه‌های مشترک بین این ۳ حادثه، مجاهدت و مظلومیت است. ظاهر برخی قضایا تلخ است، اما باطن آن زیبا است، چراکه برای خدا است.

وی افزود: هر چه داریم به برکت خون شهدا و صبر و پایداری و ایثار خانواده‌های شهدا است. با لکنت هم نمی‌توانیم زمانی درباره حاج قاسم صحبت کنیم، بیش از هزار خانواده شهید را بررسی کرده‌ایم، اما در هیچ کدام صفتی که در قرآن نکوهش شده باشد، در بین شهدا ندیده‌ایم.

مدیر مسئول نشر قدر ولایت تصریح کرد: اگر انسان شاکر نعمت‌های خدا باشد، دچار قارونیت و فرعونیت نمی‌شود، شهدا و خانواده‌هایشان از این حیث هستند. ان شالله به برکت دعای خیر شما، این راه را با سلامت نفس ادامه دهیم و نزد شهدا روسپید باشیم.

رضا شاعری نویسنده کتاب «میهمان حبیب» در ادامه مراسم گفت: بنده ادعایی در نویسندگی ندارم، هیچ نبوده و نیستم و فقط به حاج قاسم عشق داشته‌ام و به قدر وسع و توان خود کار انجام داده‌ام. حکایت من در میان این همه نویسنده توانمند که در کشور عزیزمان حضور دارند و برای حاج قاسم نوشتند، حکایت آن پیرزن کلاف فروشی است که در صف خریداران یوسف ایستاده بود، من هم در این حوزه ادعایی ندارم فقط عاشق حاج قاسم بوده و هستم. شناخت بیشتر من به جزییات شخصیت حاج قاسم موجب رشد و توسعه خودم شد.

نویسنده کتاب میهمان حبیب، تصریح کرد: آنچه بیش از هر نکته‌ای که از حاج قاسم برای بنده مهم بوده، مسئله توجه و محبت ایشان به انسان‌های مختلف، با آن همه مشغله بوده است. خاطرات مفصلی از توجه به کودکان کار، توجه به مادر شهید شفیعی که تنها همین یک پسر و یک فرزند را داشت و هیچ فرد دیگری در خانواده‌اش در قید حیات نبودند. بعد از شهادت پسرش حاجی به بچه‌های لشکر ثارالله تکلیف کرده بود باید به طور منظم به ننه علی رسیدگی کنند. این رسیدگی در حدود ۴۰ سال و تا فوت ننه علی ادامه داشت.

وی افزود: چند روز پیش یکی از دوستانم گفت الان چهارمین سالگرد حاجی است و خاک سرده، اما من معتقدم بعضی از داغ‌ها از دل آدم نمی‌رود، مثل هادی خورشاهیان که بعد ۴۰ سال وقتی از پدرش در همین جلسه حرف زد بغضش شکست، به قول حافظ که گفت: «ای گُل تو دوش داغِ صَبوحی کشیده‌ای، ما آن شقایقیم که با داغ زاده‌ایم»

سپس سردار مرتضی حاج باقری از همرزمان و رفیق ۴۰ ساله حاج قاسم، گفت: ما در اندازه‌ای نیستیم که بخواهیم از حاج قاسم صحبت کنیم؛ حاج قاسم یک مکتب و مدرسه هستند و متاسفانه بیشتر به بعد نظامی ایشان توجه شده، در حالی که به اخلاق، معنویت، ارتباط با خدا، ارتباط با پدر و مادر و ارتباط ایشان با خانواد و فرزندان شهدا، خیلی کمرنگ پرداخته شده است.

در ادامه سیدحسن از جوانان دهه هفتادی و مترجم عربی فرماندهان ایرانی جبهه محور مقاومت و کاپیتان مصطفی عرب نژاد از همرزمان حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و برادر دو شهید به ذکر خاطراتی از شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

خاطرات این افراد و سردار کمسل کهنسال در کتاب میهمان حبیب در قالب داستان به تصویر کشیده شده است، که پس صحبت‌های هادی خورشاهیان کارشناس ادبی این جلسه به بسان خاطراتی از سردار دل‌ها پرداختند.

بخش ابتدایی این داستان خاطرات سردار حاج مرتضی حاج باقری فرمانده تخریب لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس، بخش دوم داستان که در آسمان و در هواپیما رخ می‌دهد خاطرات حاج مصطفی عرب نژاد و بخش سوم و پایانی خاطرات سید حسن مترجم عربی فرماندهان ایرانی محور مقاومت و سردار کمسل کهنسال است و در آن روایتی از آزادسازی بوکمال به تصویر کشیده شده است.

منبع: توانا

560356