راهنمای خرید پلیور زنانه

یکی از انواع پوشاک، پلیور است که در این مقاله از فروشگاه ایرانیان قصد داریم به پلیور زنانه پرداخته و راهنمای جامع و کاملی پیرامون خرید آن ارائه می‌دهیم.
تصویر راهنمای خرید پلیور زنانه

به گزارش سایت خبری پرسون، با ورود به فصل سرما، خرید لباس‌های پاییزی و زمستانی رونق زیادی پیدا می‌کند. در فصل سرما، پوشاک تنوع بسیار زیادی داشته و انواع مختلفی از لباس‌های مردانه و زنانه در این فصل برای انتخاب وجود دارند. یکی از انواع پوشاک، پلیور است که در این مقاله از فروشگاه ایرانیان قصد داریم به پلیور زنانه پرداخته و راهنمای جامع و کاملی پیرامون خرید آن ارائه می‌دهیم.

پلیور چیست؟

پلیور زنانه ، یکی از انواع لباس‌های پاییزه و زمستانه‌ای است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و در بازار وجود دارد. پلیور‌ها در واقع یک نوع تن پوش گرم اغلب بافتنی هستند که جلو بسته بوده و دارای آستین‌های بلند می‌باشند. در گذشته پلیورها از پشم ساخته می‌شدند، اما اکنون می‌توان آن‌ها را از مواد مختلفی مانند پنبه و الیاف مصنوعی نیز تهیه کرد. بیشتر اوقات، پلیور‌ها بر روی تی‌شرت، بلوز و پیراهن‌های دیگر و یا به تنهایی پوشیده می‌شوند. پلیورهای مختلفی برای انتخاب وجود دارند که هر کدام یقه، طول آستین، جنس و شکل متفاوتی را شامل می‌شوند که در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. آشنایی با انواع پلیور‌ها می‌تواند به شما در انتخاب و خرید پلیور مناسب و دلخواه خود کمک زیادی کند.

پلیور زنانه و انواع آن

پلیورهای زنانه انواع مختلفی دارند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1.پلیور یقه اسکی

یقه‌های اسکی یکی از محبوب‌ترین لباس‌های زمستانه هستند. به همین دلیل از این یقه‌ها در پلیور‌های مردانه و زنانه نیز به وفور استفاده می‌شود. پلیور‌های زنانه با یقه اسکی دارای یقه‌ای هستند که از بافت‌های درشت و یقه‌های ایستاده حجیم تشکیل شده‌اند. پلیور‌های یقه اسکی را می‌توان بر روی یک تاپ یا شومیز زنانه پوشید و استایلی زیبا و در عین حال گرم ایجاد کرد.

2. پلیور‌های جامپر

پلیور‌های جامپر که به آن‌ها جرسی نیز می‌گویند، راحت‌ترین پلیور‌ها هستند و می‌توانند آستین‌های کوتاه یا بلند داشته باشند. جامپر‌ها لباسی هستند که معمولاً آستین‌های بلندی دارند و از مواد بافتنی یا قلاب بافی دوخته شده‌اند.

3. پلیور‌های کاردیگان Fair Isle

Fair Isle یک روش بافتنی است که از جزایر شتلند آمده است که از پنج رنگ در ردیف‌های مختلف برای ایجاد یک الگوی رنگارنگ استفاده می‌کند. اکنون به بسیاری از پلیورها پلیور‌های Fair Isle می‌گویند. این یک اصطلاح کلی برای هر پلیور با الگوی پیچیده و رنگارنگ است، به خصوص اگر با طرحی شبیه به پیش بند بر روی شانه‌ها و سینه و تک رنگ بر روی آستین‌ها همراه باشد.

4. پلیور‌هایی با برش Raglan

هر پلیوری که از یک تکه پارچه از یقه به پایین دوخته شده باشد، پلیور راگلان محسوب می‌شود. استفاده از رنگ‌های متضاد برای آستین پلیور‌های راگلان به هدف جلب تاکید بیشتر بر روی جنبه راگلان پلیور کمک می‌کند. در اکثر مواقع، رگلان‌ها از یک بافت متوسط ​​دوخته می‌شوند که به طور قابل توجهی از دیگر بافت‌ها نازک‌تر هستند.

معرفی و خرید 33مدل پلیور زنانه [ارزان] با کیفیت دوخت عالی – پپت مارکت

انواع جنس پلیور‌های زنانه

اکنون که با چند مورد از انواع پلیور‌های زنانه مختلف آشنا شدید، نوبت آن است که به انواع جنس و متریالی که پلیور‌ها می‌توانند از آن‌ها ساخته شوند، بپردازیم. چرا که قبل از شروع خرید پلیور این می‌تواند به شما کمک کند متناسب با نیاز خود بهترین جنس پلیور را انتخاب و خریداری کنید. مواد و متریال متعددی در دسترس هستند که می‌توانند در دوخت پلیور زنانه استفاده شوند که هر کدام حس و ظاهر متفاوتی به پلیور می‌دهند. معمولی‌ترین پارچه‌ها برای دوخت پلیور عبارتند از: پشم، اکریلیک، پنبه، پلی استر، ریون، موهر و ترمه. پشم گرم‌ترین و راحت‌ترین متریال برای پلیور در هوای زمستان است که گرمای زیادی را ارائه می‌دهد. اکریلیک جایگزین ارزان‌تری برای پشم است که قابل شستشو در ماشین لباسشویی می‌باشد، اما گرمای کافی و خوبی به اندازه پشم ارایه نمی‌کند. پنبه نیز به دلیل نرمی و گرمی آن یکی از مواد بسیار محبوب برای پلیور به حساب می‌آید. پلی استر هم یک الیاف مصنوعی است که رطوبت را به خوبی مواد دیگر جذب نمی‌کند، بنابراین اگر قصد دارید پلیور خود را مرتب بشویید، ممکن است بهترین گزینه نباشد.

سایز پلیور

هنگامی که در مورد جنس و پارچه پلیور تصمیم گیری کردید، مورد بعدی که در زمان خرید باید مورد توجه قرار دهید، سایز پلیور است. پلیورها اغلب در دو سایز و شکل جذب یا همان فیت و آزاد یا همان اوور طراحی و فروخته می‌شوند. انتخاب هر یک از این دو شکل پلیور، به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما به طور کلی، خانم‌هایی با اندام ظریف‌تر بهتر است مدل‌های فیت پلیور‌ها را انتخاب کنند. کسانی که اندام درشت‌تری دارند و یا می‌خواهند در زیر پلیور خود پیراهن یا شومیز تن کنند نیز بهتر است مدل‌های اوور پلیور را انتخاب و خریداری کنند. استایل کردن پلیور‌های اوور با کمربند، گزینه مناسبی برای خانم‌هایی با قد بلند است. از طرفی، خانم‌هایی با قد متوسط و یا کوتاه نیز بهتر است پلیور‌های جذب بپوشند.

انواع پلیور زنانه چگونه است؟ پلیور اسپرت و دخترانه را بشناسیم - بانی مگ

نکاتی برای خرید پلیور زنانه

همان طور که گفته شد، پلیور‌های زنانه تنوع زیادی دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند. چه به دنبال خرید یک پلیور جدید برای گرم نگه داشتن خود در ماه‌های سرد زمستان هستید و چه به دنبال یک هدیه عالی، خرید پلیور به ویژه خرید اینترنتی آن نیازمند توجه به برخی نکات مهم است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

1. در بازار پلیور‌های زنانه زیادی در مارک‌های مختلف وجود دارند. بنابراین یکی از نکات خرید، محدود کردن جستجوی خود به مارک‌ها یا سبک‌های خاص است. اگر مطمئن نیستید که چه نوع پلیوری می‌خواهید، مارک‌ها و سبک‌های مختلف را جستجو کرده و با آن‌ها آشنا شوید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که توجه شما را جلب کند.

2. عواملی مانند قیمت، اندازه و در دسترس بودن را در نظر بگیرید. مقایسه قیمت‌ها قبل از خرید و آگاهی از تخفیف‌هایی که ممکن است در سبک‌ها یا اندازه‌های خاصی وجود داشته باشد، می‌تواند نکته مفیدی باشد. برای خرید پلیور چه به صورت اینترنتی و به چه به صورت حضوری، می‌توانید به شعب ایرانیان در سراسر کشور مراجعه کنید.

3. به هنگام خرید، متناسب با نیاز خود خرید کنید. این به این معنا است که پیش از خرید، استایل‌هایی که قصد دارید با پلیور داشته باشید را در نظر گرفته و طبق آن جنس و رنگ و شکل پلیور خود را انتخاب کنید.

4. اگر به صورت اینترنتی خرید می‌کنید، قبل از تصمیم گیری و خرید، نظرات دیگر کاربران و خریداران را به دقت بخوانید. خواندن نظرات مثبت می‌تواند به شما اطمینان دهد که یک فروشگاه معتبر است و محصولات آن نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند، در حالی که نظرات منفی می‌توانند به شما کمک کنند که از خرید آن پلیور از آن فروشگاه منصرف شوید.

.5 در انتخاب پلیور با توجه به جنس و پارچه، توجه به ترکیب پارچه نیز نکته مهمی است. وجود مقدار کمی از الیاف مصنوعی مشکلی ندارد، اما پلیور‌هایی که بیشتر از آن الیاف مصنوعی دارند، چندان زیبا و با‌کیفیت به نظر نمی‌رسند.

.6 یقه پلیور از دیگر نکات حائز اهمیتی است که باید به هنگام خرید پلیور به آن توجه داشته باشید. یقه پلیور‌های زنانه می‌تواند به شکل اسکی، هفت، ایستاده، گرد و یا آرشال باشد. بنابراین، علاوه بر سلیقه شخصی باید به نوع استایل خود نیز توجه کنید. برای مثال، پلیور‌هایی با یقه هفت برای پوشیدن و استایل کردن آن از روی یک شومیز ساده گزینه بسیار مناسبی هستند.

منبع: فروشگاه ایرانیان

560840